Donación de alimentos de Mercadona a entidades sociales de Tenerife

Mercadona dona aquesta setmana 9.400 quilos d’aliments a entitats socials de Tenerife

30 de abril de 2020
  • La companyia reforça les donacions d'aliments durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19 per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.
  • Aquesta setmana ha lliurat 9.400 quilos de productes de primera necessitat, com ara oli, arròs, pasta, llet, productes de xarcuteria o dolços, al Banc d’Aliments, a Càritas i a la Creu Roja.
  • Del començament d’any ençà, la companyia ha donat 166.000 quilos de productes i aliments a les diferents entitats i organitzacions socials de les Canàries.
  • El 2019 la companyia va donar un total de 479 tones d'aliments de primera necessitat només a les Canàries.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha lliurat en el decurs d’aquesta setmana, per la situació excepcional que viu el país a causa de la COVID-19, la quantitat de 9.400 quilos de productes de primera necessitat, com ara oli, arròs, pasta, llet, productes de xarcuteria o dolços, al Banc d'Aliments, a Càritas i a la Creu Roja.

En el marc del compromís de fer costat als col·lectius més desfavorits, la companyia reforça el seu procés de donacions amb les entitats socials de Tenerife amb què col·labora habitualment i ha implementat noves mesures que garanteixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'aquestes organitzacions. En aquest sentit, del començament d’any ençà ha lliurat més de 79.000 quilos d'aliments a Tenerife, 13.500 dels quals han anat destinats als menjadors socials de l’Associació Benèfica Centro Padre Laraña i La Noria.

Jorge Pérez, director de Relacions Externes de Mercadona a Tenerife, destaca que: “La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. Esperem que les donacions que estem duent a terme ajudin a assolir aquest objectiu".

D’altra banda, Hernán Cerón, president del Banc d’Aliments de Tenerife, agraeix la tasca de la companyia: "A principis de març teníem problemes seriosos de proveïment d'aliments. Estem molt agraïts perquè Mercadona ens ha permès, en dos mesos, ajudar 22.600 persones necessitades de l'illa, ja que necessitàvem amb urgència productes bàsics per a pal·liar la fam de moltes famílies".

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 3.649 tones d'aliments -3.508 a Espanya i 141 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona prengués la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Donació d’aliments de Mercadona a entitats socials de TenerifeDonació d’aliments de Mercadona a entitats socials de Tenerife.

AixòNOhadePARAR perquè Això Passarà