Lliurament de productes de primera necessitat de Mercadona a Càritas Toledo

Mercadona dona 9 tones d'aliments a Càritas Toledo

10 de desembre de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb Càritas Diocesana de Toledo, amb el lliurament de gairebé 9.000 quilos d'aliments de primera necessitat, com ara llegums, galetes, oli, sucre i llet.
  • Mercadona va donar a la regió l'equivalent a més de 8.300 carretons de la compra, xifra que duplica la donació de l'any anterior.
  • Mercadona dona suport a dotze menjadors socials de Castella-la Manxa, a més d'entitats com el Banc d'Aliments, Càritas o la Creu Roja, i hi col·labora habitualment.
  • L'any 2020 la companyia va donar més de 500 tones d'aliments de primera necessitat tan sols a Castella-la Manxa.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, la companyia, que durant el 2020 va donar més de 500 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha lliurat prop de 9 tones d’aliments de primera necessitat a Càritas Toledo per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació extraordinàriament complexa que estem vivint.

Natalia Castrillo, directora de Relacions Externes de Mercadona a la província de Toledo, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i els menjadors socials de Castella-la Manxa, on va donar 503 tones d’aliments el 2020. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les demandes  de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint."

D'altra banda, Javier García-Cabañas, secretari general de Càritas a Toledo, ha donat les gràcies un cop més a Mercadona per respondre sempre a les peticions que es fan des de Càritas, "cosa que ens permet atendre més famílies de l'arxidiòcesi de Toledo". García-Cabañas ha valorat el compromís de Mercadona amb Càritas i ha destacat que és "un exemple d'empresa amb cor", la col·laboració de la qual és contínua en tot moment. En aquests dies de la campanya de Nadal, "la col·laboració de Mercadona és fonamental per poder atendre milers de famílies". L’any 2020 Càritas Diocesana de Toledo va atendre 11.100 persones i indirectament 37.200 persones de tota l'arxidiòcesi de Toledo. També ha agraït la tasca que es fa al Centre de Distribució "Virgen del Sagrario", que gestiona Marisa Martínez, i que canalitzarà tota la donació de Mercadona. 

L’any 2020 Mercadona va duplicar les seves donacions de producte respecte de l’any anterior i va donar l’equivalent a 8.300 carretons de la compra, a través de la col·laboració amb més de dotze menjadors socials, a més de les diferents seus del Banc d'Aliments, la Creu Roja o Càritas de la regió on la companyia és present.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Lliurament de productes de primera necessitat de Mercadona a Càritas ToledoLliurament de productes de primera necessitat de Mercadona a Càritas Toledo.