Mapa de donacions d’aliments l’any 2022 de Mercadona

Mercadona dona 25.100 tones de productes de primera necessitat el 2022, un 22 % més que l’any 2021

26 de gener de 2023
  • La companyia col·labora amb més de 550 entitats socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats d'Espanya i Portugal.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat 25.100 tones de productes de primera necessitat l’any 2022 a més de 550 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques amb què col·labora a Espanya i Portugal. Aquesta quantitat significa un augment del 22 % de les aportacions respecte de l’any 2021.

Vídeo en castellà

Així mateix, els "Caps" (clients) també han col·laborat en diferents iniciatives solidàries organitzades al llarg de l’any passat. Entre elles, destaca la participació en el Gran Recapte d'Aliments que organitza la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL). Gràcies a la solidaritat dels clients i al 10 % del total donat que Mercadona va sumar a aquesta campanya solidària, es van aconseguir recaptar més de 3,5 milions d'euros que al llarg del 2023 es transformaran en més de 2.300 tones de productes de primera necessitat per als usuaris dels diferents bancs d'aliments participants.

Llista en castellà

 

Listado Entidades Sociales en Mercadona durante 2022

Descargar

 

 

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Mercadona també col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Mapa de donacions d’aliments l’any 2022 de MercadonaMapa de donacions d’aliments l’any 2022.