Jaime Serra, del Banc d’Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant el lliurament

Mercadona dona 10.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d’Aliments de València

10 de novembre de 2020
  • La companyia referma la seva col·laboració amb el Banc d’Aliments de València, amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara biberons i tetines.
  • Fins ara, la companyia ha donat 282.000 quilos de productes, més del doble que el 2019, a les diferents entitats i organitzacions socials de València.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la Covid-19, i dona aproximadament 10.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d’Aliments de València. En concret, ha donat biberons i tetines.

Andrea Gómez, directora de Relacions Externes de Mercadona a València ciutat, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i els menjadors socials de València, als quals ha donat 282.000 quilos de productes de primera necessitat, més del doble que el 2019, del començament d’any ençà. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació de complexitat extraordinària com la que estem vivint.”

D’altra banda, Jaime Serra, president del Banc d’Aliments de València, agraeix la tasca de la companyia perquè cal "donar suport a les famílies de tota la província de València. Des de fa molt de temps, tenim un suport incondicional per part de Mercadona. Amb aquesta aportació de biberons cobrim una necessitat que darrerament no podíem cobrir, ja que, ara més que mai, hem de fer costat als nens".

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 13.208 tones d'aliments -12.438 a Espanya i 770 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia prengués la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Jaime Serra, del Banc d’Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant el lliuramentJaime Serra, del Banc d’Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant el lliurament.

Jaime Serra, del Banc d’Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant el lliuramentJaime Serra, del Banc d’Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant el lliurament.

Logo EActiVat