Mural de trencadís en la peixateria d'un supermercat Mercadona

Mercadona consolida la innovació social de les seves botigues amb més de 1.650 nous murals de trencadís realitzats per més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual

09 de gener de 2018
  • El 2017 Mercadona inverteix més d'1,5 milions d'euros en la nova imatge del trencadís que decora la peixateria i el punt d'acabat de la carn de les noves botigues eficients de la companyia.
  • Mercadona, junt a Pamesa Cerámica, reforça el projecte dels mosaics iniciat el 2011 amb la col·laboració de més de 27 fundacions i centres ocupacionals.
  • Les persones amb discapacitat intel·lectual són les encarregades d'elaborar aquests nous murals, gràcies als quals tenen la possibilitat de formar-se, treballar i desenvolupar les seves capacitats de concentració i treball en equip.

Video en castellà

Mercadona, empresa de supermercats de capital 100% espanyol i familiar, fa de la innovació social un factor prioritari i visible en el seu Nou Model de Botiga Eficient. A tancament de 2017, amb la col·laboració de més de 27 fundacions i centres ocupacionals, va implantar més de 1.650 nous murals per decorar la peixateria i el punt d'acabat de la carn de les seves botigues.

Per a això, Mercadona va invertir l'any passat més d'1,5 milions d'euros en aquesta iniciativa que fa de les seves botigues espais d'innovació social. Gràcies a aquest projecte, més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual tenen la possibilitat de formar-se, treballar i fomentar les seves capacitats d'esforç, concentració i treball en equip. Una labor creativa i de gran habilitat que s'integra, com una iniciativa social i sostenible, dins de tot el procés de transformació del Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona. Els nous murals de trencadís tenen ara un disseny més ampli i en sintonia amb la nova imatge de les botigues.

Aquests panells decoratius es confeccionen amb la tècnica trencadís, que utilitza trossos trencats de ceràmica que subministra Pamesa Cerámica a les entitats socials, i amb els quals aquestes persones realitzen íntegrament el mural.

Ana Zambrana, directora del Centre d'Ocupació La Xara assenyala que “ens hem unit a aquest projecte perquè aquests murals donen l'oportunitat de demostrar a la societat que les persones amb discapacitat intel·lectual són tan capaces com la resta de la població. És una ocasió per mostrar-li-ho als milers de clients que els veuen diàriament en les botigues de Mercadona”.

Per la seva banda, Arantxa Roig, directora de la Fundació Roig Alfonso, qui porta des dels inicis en el projecte, considera que aquesta iniciativa “facilita la integració socio-laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual. El seu nivell d'autoestima i autoconfiança es veu reforçat en veure com els clients de Mercadona admiren el seu treball, considerant-los uns veritables artistes”.

Un projecte amb una llarga trajectòria

Aquest projecte, que neix el 2011 de la mà de Mercadona i Pamesa Cerámica, té el seu origen en la botiga que la companyia de supermercats té situada al carrer Roger de Lauria a València, on es va instal·lar el primer mural de trencadís. Des de llavors i fins a 2017, més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual han treballat en la realització de més de 5.000 murals diferents que avui són un símbol diferencial en les botigues de Mercadona. 

Actual disseny dels murals de trencadís que decoren les botigues del nou Model de Botiga EficientActual disseny dels murals de trencadís que decoren les botigues del Nou Model de Botiga Eficient.

Tradicional disseny dels murals de trencadís que decoren les botigues de Mercadona des de 2011Tradicional disseny dels murals de trencadís que decoren les botigues de Mercadona des de 2011.