Patates d'Àlaba a Mercadona

Mercadona compra més de 495.000 quilos de patata d’Àlaba, un 70 % més que en la campanya anterior

03 de maig de 2019
  • En el marc de l’aposta per la fruita i la verdura de proximitat, la patata d'Àlaba, amb Euskolabel i del proveïdor Udapa S. Coop., s'ha venut a les botigues del País Basc i Navarra entre els mesos de setembre i abril.
  • En els darrers cinc anys, Mercadona ha adquirit 1,2 milions de quilos de patata d'Àlaba amb Euskolabel.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i la verdura de proximitat, ha fet que la cadena de supermercats hagi comprat 495.000 quilos de patata d'Àlaba amb Euskolabel durant aquesta campanya, xifra que suposa un increment del 70 % respecte a la campanya anterior. La patata, del proveïdor alabès Udapa S. Coop, s'ha venut als supermercats del País Basc i Navarra entre setembre del 2018 i abril del 2019, dates de durada de la campanya.

Així, en els darrers cinc anys, Mercadona ha adquirit 1,2 milions de quilos de patata d'Àlaba amb Euskolabel; les compres d'aquest producte les ha anat incrementant gradualment, en relació amb el seu creixement al País Basc.

Tot això reflecteix la importància que Mercadona atorga a treballar conjuntament amb el sector primari per avançar cap a una Cadena Agroalimentària Sostenible. És per això que manté acords estables amb 9.000 agricultors, 5.500 ramaders i 12.000 pescadors.

Mercadona manté relació comercial amb 1.308 pimes basques i el 2018 ha fet compres a proveïdors bascos per valor de 442 milions d'euros, cosa que ha suposat un increment del 4,5 % respecte a l'any anterior. Així mateix, ha invertit 73,5 milions d'euros al País Basc.

Mercadona al País Basc

Mercadona té 18 botigues al País Basc (cinc a Vitòria, una a Barakaldo, Basauri, Santurtzi, Berango i Leioa, tres a Bilbao i una a Irun, Eibar, Oiartzun, Sant Sebastià i Elgoibar) i una plantilla de 1.640 persones amb ocupació estable i de qualitat.

Durant el 2019 té previst obrir dos supermercats més, a Gernika-Lumo i a Galdakao, i també concloure la reforma de totes les botigues situades a Vitòria i iniciar reformes a Biscaia i Guipúscoa per adaptar els seus centres bascos al Nou Model de Botiga Eficient de la companyia, que suposa un estalvi energètic de fins el 40 % respecte a una botiga tradicional i incorpora múltiples millores per a treballadors i clients. La nova secció "A punt per Menjar", de menjar acabat de fer, estarà disponible en 10 supermercats bascos al llarg del 2019.

A més, la companyia ha iniciat la segona fase de la construcció del seu bloc logístic a Vitòria, que assorteix els supermercats del País Basc, Navarra, La Rioja, Cantàbria i Burgos. Per a això el 2018 ha invertit 56 milions d'euros, destinats a posar en marxa l'àrea de congelats i a iniciar la construcció d'una planta d'elaboració de pa i una nova nau de secs, totalment automatitzada.

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, la col·laboració de la companyia amb organitzacions socials basques s'ha traduït en la donació de 921 tones de productes de primera necessitat. Ha mantingut col·laboracions amb els Bancs dels Aliments d'Àlaba, Biscaia i Guipúscoa, i amb el menjador social Nuestra Señora de los Desamparados de Vitòria.