Espàrrecs amb IPG Navarra al camp

Mercadona compra 6.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, un 50% més que en la campanya anterior

30 de abril de 2018
  • L'espàrrec amb IGP Navarra està a la venda en els seus establiments de Navarra, La Rioja i Araba/Àlaba.
  • En els últims tres anys Mercadona ha adquirit 11.800 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i verdura de proximitat, ha fet que la cadena de supermercats compri 6.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, durant aquesta campanya, que ha començat a l'abril i acabarà a principis de juny. Això suposa un increment del 50% respecte a la campanya anterior.

Així, en els últims cinc anys Mercadona ha adquirit 11.800 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra incrementant les compres d'aquest producte gradualment, en relació amb el seu creixement a Navarra.

Tal ha estat la qualitat de la collita d'aquest espàrrec que, a més d'en les botigues de Navarra, actualment també està a la venda en els establiments de Mercadona a La Rioja i Araba/Àlaba.

Aquesta aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat fa que, en aquesta mateixa campanya, hagi adquirit 1 milió de quilos de carxofa a Tudela i, el 2017, hagi comprat altres productes frescos a la Comunitat Foral com 4,3 milions de quilos de cebes, 2,5 milions de quilos d'endívies, 1,3 milions d'unitats d'enciam Batavia i més de 13.000 anolls.

Tot això reflecteix la importància que Mercadona atorga a treballar conjuntament amb el sector primari per avançar cap a una Cadena Agroalimentària Sostenible. Per això, manté acords estables amb més de 8.600 agricultors, 5.200 ramaders i 12.000 pescadors.

Mercadona a Navarra

Mercadona compta a Navarra amb 11 botigues: 3 a Pamplona (Av. Guipúscoa, Av. Sant Jordi i Av. Sancho el Fuerte) i 1 a Antsoain, Aranguren, Barañain, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i la pròpia Tudela, d'on és originària la carxofa. Totes les botigues sumen una plantilla de 574 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

Així mateix, té relació comercial amb 714 pimes d'aquesta comunitat i el 2017 ha realitzat compres a proveïdors navarresos per valor de 394 milions d'euros, un 45% més que l'any anterior. Així mateix, juntament amb els fabricants interproveïdors, ha invertit 24,5 milions d'euros a Navarra.

Dins de la seva responsabilitat social empresarial ha donat més de 208 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seva col·laboració amb la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari Paris 365 i l'Escola Taller d’Estella-Lizarra.