Cireres en la secció de fruita i verdura d'una botiga de Mercadona

Mercadona compra 4.200 tones de picotes i cireres a proveïdors d'Extremadura, un 30% més que el 2016

06 de novembre de 2017
  • El volum de picotes i cireres d'origen extremeny que ha estat comercialitzat per la cadena de supermercats en l'última campanya suposa l'11% de la producció total de la zona.

L'aposta de Mercadona pels productes frescs i, concretament, per la fruita i verdura de proximitat, ha impulsat que la cadena de supermercats hagi tornat a comprar aquest any 4.200 tones de picotes i cireres a Extremadura, un 30% més que en la campanya anterior.

Al llarg de tota la campanya, la cirera i la picota extremenyes s'han venut en la gran majoria dels supermercats de Mercadona al país, inclosos els de la pròpia comunitat.

Tant per a Emilio Sánchez, president de l'Agrupació de Cooperatives Valle del Jerte, com per a Domingo Fraile, gerent de l'empresa Campo y Tierra, “l'aposta de Mercadona pel nostre producte és molt important per al sector. Aquests acords són positius per a tots dos, perquè oferim un bon producte i guanyem en estabilitat”. Aquest volum de compres ha estat possible per la qualitat del producte i la bona acceptació que ha tingut per part dels "Caps" (clients) de Mercadona.

Aquesta aposta de Mercadona per la picota i la cirera extremenyes se suma a la realitzada per altres productes locals que la cadena de supermercats també ha estat recolzant, com són la castanya i la fruita d'os (nectarines, paraguaians, prunes, etc.).

Mercadona recolza la campanya "Fruita i Verdura d'aquí i d'ara" del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient que recomana el consum de fruita i verdura de manera regular ja que per la seva qualitat, sabor i varietat aporten vitalitat a l'organisme.

Mercadona treballa estretament amb el sector primari mitjançant acords amb 8.000 agricultors, 12.000 pescadors i 4.800 ramaders i realitza compres a Espanya per valor de 16.055 milions d'euros a l'any.