Cartell informatiu que es col·locarà als supermercats per informar els clients de la recollida virtual d'aliments

Mercadona col·labora amb els bancs d'aliments andalusos en la recollida virtual d'aliments de primavera

28 de maig de 2021
  • La cadena de supermercats participarà en aquesta recollida virtual d'aliments que començarà a totes les seves botigues d'Andalusia dilluns vinent, 31 de maig, i acabarà el dissabte 5 de juny.
  • Els 'caps' (clients) de la companyia podran col·laborar amb una donació monetària a la caixa, que posteriorment els bancs d'aliments canviaran per targetes moneder que repartiran entre les persones que les necessiten.
  • Del començament d’any ençà, Mercadona ha donat més de 1.300 tones de productes de primera necessitat a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats socials d'Andalusia.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, participarà en la recollida virtual d'aliments de primavera que organitzaran els bancs d'aliments d'Andalusia la setmana vinent i en què els 'Caps' (clients) de la cadena de supermercats podran col·laborar amb una donació monetària a la línia de caixes, seguint la mateixa metodologia que en el darrer Gran Recapte, que es va celebrar el novembre del 2020.

La recollida virtual començarà dilluns vinent, 31 de maig, i acabarà el dissabte 5 de juny. Només s'acceptaran donacions monetàries, que els clients podran fer en el moment de la compra a la línia de caixes, sempre múltiples d'1 €. Un cop acabada la recollida virtual d'aliments, Mercadona lliurarà la recaptació total als bancs d'aliments en forma de targetes moneder, amb la finalitat que les puguin fer arribar a les persones que les necessiten perquè puguin comprar.

Pedro Mariscal, president de la Federació Bancs d'Aliments d'Andalusia, ha volgut destacar aquesta nova manera de donar, que considera que "és una solució que contribueix a dignificar l'acte de compra de l'usuari i facilita l'accés a una dieta més equilibrada, ja que permet una compra a la carta que contempla també els productes frescos". Així mateix, ha volgut "agrair a Mercadona la seva col·laboració en aquesta recollida virtual d'aliments. Són uns moments molt difícils, en què la nostra activitat s'està multiplicant per poder garantir la cobertura alimentària als qui més ho necessiten".

Per la seva banda, Laura Cruz, directora de Responsabilitat Social de Mercadona a Andalusia, ha assenyalat que "la prestació d'ajuda social s'ha d'adaptar als nous temps. Hem d'aprofitar les possibilitats que hi ha i ser més eficients". Ha destacat que l'acció social de la companyia contempla tant la col·laboració en operacions quilo com la donació d'aliments de primera necessitat. En aquest sentit, ha avançat que, del començament d’any ençà, Mercadona ha donat més de 1.300 tones d'aliments, xifra que suposa uns 22.100 carretons de la compra, a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats socials d'Andalusia.  

Cartell en castellà:

Cartell informatiu que es col·locarà als supermercats per informar els clients de la recollida virtual d'alimentsCartell informatiu que es col·locarà als supermercats per informar els clients de la recollida virtual d'aliments.