Bosses de ràfia de Mercadona en la línia de caixes d'un supermercat

Madrid – Mercadona obre un nou supermercat eficient al barri de Valdebebas

14 de desembre de 2017
  • Aquesta nova botiga, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.
  • El nou supermercat eficient ha suposat una inversió de 3 milions d'euros i compta amb una plantilla de 42 treballadors amb ocupació estable i de qualitat.
  • En la seva construcció han participat una mitjana de 35 proveïdors, que han donat ocupació a més de 90 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura avui un nou supermercat a Madrid, concretament en el carrer Jordi Solé Tura, 20, al barri de Valdebebas. Aquest supermercat, que obre amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona i en la construcció del qual han participat 35 proveïdors que han donat ocupació a 90 persones durant la fase d'obra, presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament als seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Madrid compta amb una superfície de sala de vendes de 1.588 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble envidriat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, màquina de  suc de taronja acabat d'esprémer, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició en la peixateria per als productes de petxina, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb llescadora de pa i  pastisseria refrigerada i una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura i dos nous models de carro molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou nombroses mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous baguls de congelat més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen al paper per realitzar gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescs.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 166 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 botigues repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a la Comunitat de Madrid

Amb la posada en marxa d'aquest supermercat, Mercadona manté la seva aposta decidida per la Comunitat de Madrid on compta, a tancament de l'any 2016, amb 179 botigues i una plantilla de 9.760 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat. Així mateix, la companyia manté relació comercial amb més de 347 pimes i realitza compres a proveïdors d'aquesta comunitat per valor de 1.469 milions d'euros.