Representants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la signatura

La Creu Roja a Valladolid i Mercadona, compromesos amb la vulnerabilitat

14 de juny de 2021
  • L'organització humanitària i la companyia signen un conveni de col·laboració amb què mantenen el seu compromís de col·laboració amb el lliurament de productes d'higiene i cura personal.
  • Des de l’inici de la pandèmia, Mercadona ha donat més de 13.000 unitats de productes de primera necessitat a la Creu Roja a Valladolid.

Aquest matí, a la seu de l'organització humanitària, la presidenta provincial de la Creu Roja a Valladolid, Rosa Urbón Izquierdo, i Laura del Palacio Agea, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, han signat un conveni de col·laboració entre totes dues entitats.

L'objectiu d'aquest acord es fonamenta en el compromís de la companyia a donar productes de primera necessitat que la Creu Roja distribuirà entre les persones beneficiàries dels seus projectes d'intervenció social.

La relació entre la Creu Roja i Mercadona s'ha intensificat arran de l'inici de la pandèmia i del llançament el març de l'any passat del Pla Creu Roja RESPON enfront de la COVID-19, que ha comportat la mobilització de recursos, capacitats i persones més gran de la història de la institució, per atendre les persones més vulnerables.

La presidenta de la Creu Roja a Valladolid, Rosa Urbón Izquierdo, destaca que "a més de mantenir la nostra intervenció habitual amb les persones vulnerables amb què treballem cada any, havíem de respondre a l'increment de les demandes d'ajut i multiplicar la nostra intervenció per fer front a la crisi sanitària, social i econòmica generada per la pandèmia".

L'organització humanitària ha atès més de 22.600 persones a Valladolid des de l'inici de la pandèmia, gràcies al treball i el compromís del voluntariat, el suport incondicional de les persones sòcies i el suport de centenars d'empreses, entitats, administracions locals i el finançament de la Junta de Castella i Lleó.

A l'àrea d'inclusió social, durant el confinament inicial, el lliurament de productes d'alimentació, de productes bàsics de primera necessitat i de medicaments va ser clau per assegurar la protecció de les persones.

En aquest sentit, Urbón agraeix "el compromís de Mercadona amb les persones més vulnerables a través d'aquest conveni, amb què ha esdevingut un soci fonamental dins de les aliances que construïm amb empreses, organitzacions, l’Administració i la societat per pal·liar aquesta situació tan complicada que estem vivint".

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha reforçat el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. Des de l’inici de la pandèmia, Mercadona ha donat més de 13.000 unitats de productes de primera necessitat a la Creu Roja a Valladolid. El 2020 la companyia ha donat més de 1.437 tones de productes, un 35 % més que l'any anterior, l'equivalent a 24.000 carretons de la compra, a les diferents entitats i organitzacions socials de Castella i Lleó.

Laura del Palacio Agea, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb totes les entitats i els menjadors socials de la província de Valladolid. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació de complexitat extraordinària com la que estem vivint."

Representants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la signaturaRepresentants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la signatura.