Nou logotip de Mercadona

Guipúscoa – Mercadona inaugura la seva primera botiga a Donostia / Sant Sebastià

04 de desembre de 2017
  • Aquesta nova botiga és la primera situada a Donostia / Sant Sebastià, així com la primera obertura amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona a Euskadi.
  • Està completament connectada tecnològicament i presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió d'1,4 milions d'euros i compta amb una plantilla de 40 treballadors amb ocupació estable i de qualitat.
  • En la seva construcció han participat una mitjana de 76 proveïdors, que han donat ocupació a 197 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura avui el seu primer supermercat a Donostia / Sant Sebastià, concretament en el carrer Fernando Múgica, en la zona de Belartza. Aquest supermercat, en el qual s'han invertit 1,4 milions d'euros, és el primer que obre amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona a Euskadi. Compta amb una plantilla de 40 persones amb ocupació estable i de qualitat i en la seva construcció han participat 76 proveïdors que han donat ocupació a 197 persones durant la fase d'obra.

La nova botiga eficient de Mercadona a Donostia / Sant Sebastià compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Disposa d'una nova entrada amb doble envidriat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil al tall i una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada. Així mateix, compta amb una nova exposició en la peixateria per als productes de petxina, màquina de suc de taronja acabat d'esprémer i una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura i dos nous models de carro, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou nombroses mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous baguls de congelat més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen al paper per realitzar gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescs.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:15 a 21:15 hores, i disposa d'un aparcament de 217 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 botigues repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Euskadi

Mercadona manté la seva aposta decidida per Euskadi, on compta amb 14 botigues: 5 a Vitòria-Gasteiz (Araba/Àlaba); tres a Bilbao, una a Barakaldo i una a Basauri (Biscaia); i una a Irún, Eibar, Oiartzun i Donostia / Sant Sebastià (Guipúscoa). La seva plantilla està composta per 731 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

Està construint un bloc logístic a Vitòria-Gasteiz que suposarà una inversió de 50 milions d'euros en una primera fase, així com la creació de 100 llocs de treball, i proveirà als supermercats de la zona nord.

Així mateix, té relació comercial amb 1.240 pimes d'aquesta comunitat i el 2016 ha realitzat compres a proveïdors bascos per valor de 370 milions d'euros. L'aposta de Mercadona pel producte local ha fet que, durant l'última campanya, compri 236.000 quilos de creïlla d'Àlaba, més de 3.900 tones de peix fresc en les costes biscaïna i guipuscoana i més de 40.000 quilos de kiwi.

Dins de la seva responsabilitat social corporativa ha donat 166,8 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seva col·laboració amb la Federació de Bancs d'Aliments d'Euskadi, amb el menjador social Nuestra Señora de los Desamparados de Vitòria-Gasteiz, i amb les Hermanitas de los Pobres de Bilbao i Vitòria-Gasteiz.