Detall de les noves caixes de Mercadona

Còrdova – Mercadona implanta el seu nou Model de Botiga Eficient a l'avinguda de la Arruzafa

20 de novembre de 2017
  • Aquesta botiga reobre després d'una reforma integral amb una inversió d'1 milió d'euros i la participació de 17 proveïdors, que han donat ocupació a més de 80 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.

Mercadona reobre avui un nou supermercat a Còrdova, concretament a l'avinguda de la Arruzafa, després d'una reforma integral per adaptar-lo al Nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió d'1 milió d'euros i la participació de 17 proveïdors locals que han donat ocupació a 80 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament als seus clients. 

La nova botiga eficient de Mercadona a l'avinguda de la Arruzafa compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble envidriat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició en la peixateria per als productes de petxina, entre altres novetats. A més, aquest centre disposa de la nova secció de Pernil al Tall, el nou servei de suc fresc acabat d'esprémer i la nova secció de panaderia i pastisseria de Mercadona.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistell de la compra i dos models de carro, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou nombroses mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous baguls de congelat més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen al paper per realitzar gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescs.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 170 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 botigues repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Còrdova

Mercadona va tancar l'any 2016 amb 29 supermercats i una plantilla de 1.380 treballadors i treballadores amb ocupació estable i de qualitat. En el que va d'any, ha reformat dos supermercats a la província, un a Lucena i un altre situat al Polígon Industrial Tecnocórdoba (Còrdova), adaptant-los al nou Model de Botiga Eficient i amb una inversió total de 3 milions d'euros. A més, Mercadona segueix apostant pel sector primari i productor cordovès, per la qual cosa l'any 2016 va realitzar compres a proveïdors locals especialistes per valor de 314 milions d'euros.