Entrada a un nou supermercat eficient de Mercadona.

Cadis - El nou model de Botiga Eficient de Mercadona arriba a El Puerto de Santa María

19 de maig de 2017
  • Aquest botiga reobre després d'una reforma integral amb una inversió de 2,5 milions d'euros i amb la participació de 24 proveïdors, que han donat treball a més de 106 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.
  • Les compres de Mercadona a la província de Cadis augmenten un 4%, fins als 254 milions d'euros.

Mercadona reobre avui un nou supermercat a El Puerto de Santa María (Cadis), concretament en el C/ Albert Einstein, després d'una reforma integral per adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió de 2,5 milions d'euros i la participació de 24 proveïdors que han donat treball a 106 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament als seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Cadis compta amb una superfície de sala de vendes de 2.063 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga, amb nous colors i materials tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble envidriat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, una màquina de suc de taronja recentment espremut, un nou punt d'acabat per a la carn, una gòndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició en la peixateria per als productes de petxina, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous baguls de congelat més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre uns altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen al paper per realitzar gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescs.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 245 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 botigues repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Cadis: Balanç 2016

Mercadona compta amb 49 botigues i una plantilla de 2.375 treballadors amb ocupació estable i de qualitat a Cadis, província en la qual durant el passat exercici es van crear 30 nous llocs de treball. Mercadona no només recompensa l'esforç de les seves treballadores i treballadors amb un salari que s'ha mantingut per sobre de la mitjana del sector (el salari mínim brut d'entrada és de 1.297 euros/mes), sinó que també comparteix els beneficis obtinguts per mitjà de la seva política de retribució variable, i en el seu compromís amb el benestar dels treballadors, la companyia ha seguit apostant per la conciliació familiar i laboral. En el cas de Cadis, 60 mares treballadores van optar en 2016 per allargar en 30 dies els quatre mesos de baixa maternal establerts legalment.

Així mateix, l'aposta de Mercadona pel sector agroalimentari de Cadis ha tornat a ser una constant a la província. Les compres de la companyia a proveïdors de Cadis van ascendir a 254 milions d'euros, xifra que supera fins en un 4% la de l'exercici anterior. Respecte a la inversió dels fabricants interproveïdors a Cadis, la xifra va arribar als 4,16 milions d'euros a 2016.