Entrada Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona

Barcelona - Mercadona obre un nou supermercat al barri de la Sagrada Família

10 de desembre de 2020
  • La companyia inaugura una nova botiga eficient a la ciutat de Barcelona, que ha suposat la contractació de 41 persones, una inversió de 5 milions d’euros i la participació de 40 proveïdors que han donat feina a 130 persones durant la fase d’obres.
  • Aquesta nova botiga, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.
  • El nou supermercat forma part del pla inversor de previst pel 2020 a Catalunya i dotat amb 140 milions d’euros per impulsar l’activitat econòmica.

Mercadona inaugura avui un nou supermercat eficient a Barcelona ciutat, concretament al barri de la Sagrada Família (al carrer Provença, número 409). Aquest supermercat ha generat 41 nous llocs de treball estables i de qualitat, i presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.

La nova botiga ha suposat una inversió de 5 milions d’euros i en la seva construcció han participat 40 proveïdors, que han donat feina a 130 persones durant la fase d'obres. Aquesta botiga forma part del pla inversor de Mercadona a Catalunya previst pel 2020 i dotat amb 140 milions d’euros amb l’objectiu de contribuir a impulsar l’activitat econòmica.

El nou supermercat, que obre amb el nou model de botiga eficient que la companyia està implantant a tota la cadena, presenta millores que beneficien tant els "Caps" (que és com Mercadona anomena els clients internament), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per això, ofereix novetats en totes les seves seccions. Per exemple, disposa d’una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d'esprémer, una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada, especialitats de sushi i una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla, entre altres novetats.

Així mateix, incorpora la nova secció "A punt per Menjar", que ofereix un total de 35 plats preparats per emportar, que pràcticament es dupliquen perquè es poden personalitzar en alguns casos, com ara les amanides, les pizzes o les pastes. Totes aquestes opcions es serveixen en envasos fabricats amb materials naturals, com la canya de sucre (material compostable), el cartó o el paper.

Aquesta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.550 metres quadrats i disposa d’un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l'entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients. També inclou una nova entrada amb doble vidre, que evita corrents d’aire, uns passadissos més amplis, i un nou model de cistell i dos models de carretons, molt més ergonòmics i lleugers.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:00 hores d’octubre a maig (horari d’hivern) i de 9:00 a 21:30 hores de juny a setembre (horari d’estiu). A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Tecnologia i ergonomia per als treballadors

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposen de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta nova botiga eficient està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Secció a punt per menjar a la nova botiga eficient de BarcelonaSecció A punt per Menjar a la nova botiga eficient de Barcelona.

Pla inversor de Mercadona a Catalunya

Mercadona va anunciar el passat mes de juny que aquest any 2020 té previst destinar un total de 140 milions d'euros a Catalunya amb els quals, a banda de millorar la seva eficiència i servei, contribuir a impulsar l'activitat econòmica i contrarestar, amb aquest esforç, les conseqüències econòmiques i socials provocades per la crisi sanitària.

Aquesta inversió es destina a l'obertura de 6 botigues, de les quals 5 són obertures per tancaments (que vol dir que són nous supermercats que reemplacen els ja existents que no s’adapten als estàndards de qualitat i comoditat que requereix el nou model i que tampoc es poden reformar); a la reforma d'unes altres 21 per adaptar-les al nou model de botiga eficient i poder disposar, a finals de 2020, d’un total de 159 supermercats amb aquest nou model; a la implantació de la nova secció A punt per Menjar (plats preparats per emportar) a 44 botigues més que se sumen a les 49 que actualment ja disposen d’aquesta nova secció; a seguir impulsant el projecte Frescos Global, que incorpora millores importants en les seccions de frescos i aconsegueix una major adaptació a l'assortiment local, i a millorar les instal·lacions i optimitzar els 2 blocs logístics que la companyia té ubicats als municipis de Sant Sadurní d’Anoia i d’Abrera.

A més, aquest impuls inversor té un impacte indirecte en la creació d'ocupació a Catalunya, ja que diversos tècnics i operaris de diferents oficis treballen en cadascuna de les reformes i les obertures, i també en les actuacions que es duen a terme als 2 blocs logístics.

La companyia té 13.580 treballadors i 250 supermercats a Catalunya, dels quals 157 ja tenen implantat el nou model de botiga eficient a data d’avui. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, Mercadona té 43 botigues, 23 de les quals ja s’han adaptat al nou model.

Secció fruita i verdura a la nova botiga eficient de BarcelonaSecció Fruita i Verdura a la nova botiga eficient de Barcelona.

Logo EActiVat