Sistema d'assignació de torn en una peixateria de Mercadona

Almeria – Mercadona reobre un supermercat a Huércal de Almería després d'una reforma integral

01 de desembre de 2017
  • La botiga situada en el Parc Comercial La Cepa reobre després d'una reforma integral que ha suposat una inversió de més de 200.000 euros i la participació de 15 proveïdors, que han donat ocupació a 90 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.

Mercadona reobre avui el seu supermercat a Huércal de Almería, concretament el que es troba situat en el Parc Comercial La Cepa, en la carretera N-340, després d'una reforma integral per adaptar-lo al Nou Model de Botiga Eficient de la companyia. Tal actuació ha suposat una inversió de més de 200.000 euros i la participació de 15 proveïdors que han donat ocupació a 90 persones durant la fase de reforma. El supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament als seus clients. 

La nova botiga eficient de Mercadona a Huércal de Almería compta amb una superfície de sala de vendes de 1.700 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Així mateix, aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble envidriat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat i una nova exposició en la peixateria per als productes de petxina, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura i dos models de carro de la compra molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou nombroses mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous baguls de congelat més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen al paper per realitzar gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescs.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores i disposa d'un aparcament de 180 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 botigues repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Almeria: Balanç 2016

Mercadona compta amb 34 botigues i una plantilla de més de 1.369 treballadors amb ocupació estable i de qualitat a la província d'Almeria, on en l'últim exercici s'han creat 14 noves ocupacions. Mercadona no només recompensa l'esforç de les seves treballadores i treballadors amb un salari que s'ha mantingut per sobre de la mitjana del sector (el salari mínim brut d'entrada és de 1.297 euros/mes), també comparteix els beneficis obtinguts per mitjà de la seva política de retribució variable. I en el seu compromís amb el benestar dels treballadors, la companyia ha seguit apostant per la conciliació familiar i laboral. Destaca en el cas d'Almeria que 43 mares treballadores van optar el 2016 per allargar en 30 dies els quatre mesos de baixa maternal establerts legalment.


Una vegada més, l'aposta de Mercadona pel sector agroalimentari d'Almeria ha tornat a ser una constant a la província. Les compres de la companyia a proveïdors d'Almeria van ascendir a 138 milions d'euros, xifra que supera fins a un 9% la de l'exercici anterior.