Recapte Primavera en botigues de Mercadona

Mercadona col·labora amb la FESBAL en el Recapte Primavera 2024

24 de maig de 2024
  • Del 24 de maig al 2 de juny, els clients podran fer donacions monetàries quan passin per la línia de caixes.
  • Els bancs d'aliments podran comprar els aliments que realment necessitin, en les quantitats que calguin i al llarg d'un any.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, se suma al Recapte Primavera que organitza la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL) del 24 de maig al 2 de juny. Amb l'objectiu d’animar els clients a participar en aquesta campanya solidària, la companyia hi posa a disposició els seus punts de venda per recaptar fons.

Els "Caps" (com internament anomena els clients) podran fer donacions monetàries, múltiples d'1 euro, quan passin per caixa en el moment de la compra.

Les quantitats donades es transformaran íntegrament en els aliments i productes que els bancs d'aliments participants necessitin, en les quantitats que calguin i en el moment en què els necessitin. “D'aquesta manera, la donació a la línia de caixes permet cobrir les necessitats reals dels usuaris finals d’una manera més eficient”, destaca Laura Cruz, directora d’Acció Social de la cadena de supermercats.

Pla d'Acció Social de Mercadona: balanç 2023

Mercadona s’ha tornat a solidaritzar un any més amb els col·lectius més vulnerables i ha fet un esforç important per ampliar la seva xarxa de col·laboració amb entitats socials, a la qual el 2023 ha sumat 215 noves entitats de diverses zones geogràfiques, tant a Espanya com a Portugal. Al tancament de l’exercici passat, ja col·laborava amb 762 entitats socials, fet que s'ha traduït en el lliurament de 23.100 tones de productes en el conjunt de l'any, que equivalen a més de 380.000 carretons de compra.

Mercadona també va col·laborar l’any 2023 en campanyes com el Gran Recapte d’Aliments, que va organitzar la FESBAL del 24 al 30 de novembre i gràcies al qual entre la companyia i els seus clients es van donar més de 2,6 milions d'euros per transformar-los íntegrament en aliments.

Una política integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Mercadona també col·labora amb fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de la companyia és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Recapte Primavera en supermercats MercadonaCartelleria en botiga del Recapte Primavera 2024.