Hàbits de compra i consum 2020

Resultats de l'Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020

26 de novembre de 2020
  • Esta enquesta es basa en la participació de 3.500 famílies de tota Espanya.
  • La Mesa de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) és un grup de treball format per Mercadona juntament amb les confederacions i federacions d'associacions i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE.
  • Els resultats revelen que el consumidor ''postcovid-19'' aprofita un 12 % més el menjar, es reduïx la proporció dels qui mantenen hàbits saludables i augmenta la compra online.

La Mesa de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) ha presentat els resultats de l'Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020, en la qual han participat 3.500 famílies de tot el territori nacional. El sondeig l'ha fet el grup de treball format per confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCIUNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona.

Encara que el desaprofitament alimentari continua preocupant els 93 % dels enquestats, l'arribada de la COVID-19 ha suposat molts canvis en els hàbits de compra i consum de la població. A més de planificar millor la compra, reutilitzar aliments i reduir la quantitat de racions, el sondeig revela noves dades corresponents a les 4 àrees analitzades: hàbits de compra i consum; decisió de compra, factors i noves tendències; etiquetatge dels aliments i hàbits saludables, i responsabilitat social en els hàbits de compra.

Resultats Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020

Descargar

 

Menor interés per l'etiquetatge

Un poc més de la meitat dels enquestats se senten desinformats en matèria d'alimentació i gran consum a pesar que les fonts de consulta es diversifiquen. Així mateix, disminuïx el percentatge de consumidors que busquen informació en les etiquetes i creix de nou, considerablement, el dels qui "No busquen informació" (13 %).

Es reduïx la percepció de mantindre hàbits saludables

El consumidor mitjà atorga una importància fonamental a l'alimentació, tant de manera aïllada com en sinergia amb altres qüestions. Més del 90 % dels enquestats és conscient de la importància del binomi alimentació i salut. No obstant això, quasi un 21 % de la població no està segur de si els seus hàbits són saludables o no. La proporció dels qui ho saben, a més, no deixa de disminuir any rere any: del 75 % de 2017 al 68 % de 2018 i 2019 i al 67 % en 2020.

Quasi un 9 % estrena el comerç online

Segons les dades que recull l'enquesta, durant el període de confinament més del 80 % va eixir personalment per a adquirir aliments i productes de primera necessitat i un 8,9 % va començar a utilitzar el comerç online. Este nou hàbit, adquirit per necessitat, s'ha consolidat en un 6 % dels consumidors enquestats.

Sobre la MPAC

La Mesa de Participació (MPAC) és un fòrum de debat i grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE juntament amb Mercadona. Fundada l'any 2014, es reunix periòdicament amb la finalitat de debatre sobre temes d'actualitat, noves tendències i hàbits de consum i amb l'objectiu de proposar solucions conjuntes en l'àmbit del consum i d'establir llaços d'unió entre l'Administració, els consumidors i l'àmbit empresarial.

Logo EActiVat