Nou logo de Mercadona sobre una de les noves portes verdes d'un supermercat.

Navarra – Mercadona inaugura el seu nou Model de Botiga Eficient a l'avinguda Sancho el Fuerte de Pamplona

18 de agost de 2017
  • Aquesta nova tenda, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • El nou supermercat eficient ha suposat una inversió de més de 700.000 euros i compta amb una plantilla de 40 treballadors amb ocupació estable i de qualitat.
  • En la seua construcció han participat una mitjana de 73 proveïdors, que han donat ocupació a 195 persones durant la fase d'obra. 

Mercadona inaugura avui un nou supermercat a Pamplona, concretament al número 22 de l'avinguda Sancho el Fuerte, a la zona de Iturrama Nuevo. Aquest supermercat, que obri amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, ha suposat una inversió de més de 700.000 euros i compta amb una plantilla de 40 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

A la seua construcció han participat 73 proveïdors, que han donat ocupació a 195 persones durant la fase d'obra, i presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients..

La nova botiga eficient de Mercadona a Pamplona compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com a la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids a la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

Presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada,  una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca i una màquina de suc de taronja recentment espremut.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per  facilitar la compra als clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, com a conseqüència de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment en la gestió dels productes frescos.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores i Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Navarra

Mercadona manté la seua aposta decidida per Navarra, on ja compta amb 11 tendes situades: 3 a Pamplona (a Av. Gipuzkoa, Av. San Jorge i, a partir d'avui, a Av. Sancho el Fuerte) i 1 a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i Tudela. Totes les tendes sumen una plantilla de 456 persones, amb ocupació estable i de qualitat. 

A més, la companyia manté relació comercial amb 667 pimes d'aquesta comunitat i en 2016 ha realitzat compres a proveïdors navarresos per valor de 270 milions d'euros, un 25% més que l'any anterior. Exemples dels seus proveïdors agroalimentaris i de la seua aposta pel producte local, són la compra d'1 milió de quilos de carxofa a Tudela, lo que suposa un increment del 42% respecte a la campanya anterior; així com la compra de  4.000 quilos d'espàrrec blanc amb IGP navarresa, 4,2 milions de quilos de ceba i més de 400.000 quilos de pimentó roig i verd.

Dins de la seua responsabilitat social corporativa ha donat 227,9 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Germanetes dels Pobres de Pamplona i el menjador solidari Paris 365.