Línia de caixes del nou Model de Botiga Eficient de Mercadona.

Navarra – El supermercat d’Ansoáin és el primer que incorpora el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona en aquesta Comunitat

02 de juny de 2017
  • Aquesta botiga reobri després d'una reforma integral amb una inversió de més de 420.000 euros i amb la participació de 71 proveïdors, que han donat ocupació a més de 176 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • Amb aquesta reobertura, Mercadona culmina la implantació a totes les seues tendes de Navarra del seu nou model de carn, segons el qual el mostrador es converteix en un punt d'acabat on els clients poden triar la seua safata i sol·licitar que li l'acaben al seu gust.

Mercadona reobri hui un nou supermercat a Ansoáin, concretament entre els carrers Aizoain i Berriobide, després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió de més de 420.000 euros i la participació de 71 proveïdors que han donat ocupació a 176 persones durant la fase de reforma. Aquesta va ser la primera obertura de Mercadona a Navarra, al gener de 2013, i ara s'ha reformat per a presentar un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions; i millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Ansoáin compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca i una màquina de suc de taronja recentment espremut.

Aquesta reforma suposa la culminació de la implantació en totes les seues tendes de Navarra del seu nou model de carn, segons el qual el mostrador es converteix en un punt d'acabat on els clients poden triar la seua safata, acostar-se a aquest espai i sol·licitar que li l'acaben al seu gust.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben: la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 190 places per a facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, compta amb servei a domicili i compra online.

Amb aquesta reobertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a açò, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Navarra

Mercadona manté la seua aposta decidida per Navarra, on ja compta amb 10 tendes situades: 2 a Pamplona (a l’avinguda Guipúscoa i a l’avinguda San Jorge) i 1 a Barañáin, Aranguren, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i Tudela, així com aquesta d’Ansoáin. Totes les tendes sumen una plantilla de 416 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

Així mateix, té relació comercial amb 667 pimes d'aquesta comunitat i l’any 2016 va realitzar compres a proveïdors navarresos per valor de 270 milions d'euros, un 25% més que l'any anterior. L'aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat ha fet que la cadena de supermercats compre 1 milió de quilos de carxofa en Tudela durant aquesta campanya, la qual cosa suposa un increment del 42% respecte a la campanya anterior. En aquesta línia, ofereix en els seus supermercats productes com l'espàrrec blanc amb IGP Navarra, del que comprarà 4.000 quilos. L’any 2016 va adquirir també 4,2 milions de quilos de ceba i més de 400.000 quilos de pimentó roig i verd a Navarra.

Dins de la seua responsabilitat social corporativa ha donat 227,9 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Germanetes dels Pobres de Pamplona i el menjador solidari Paris 365.