Entrega productes a la iniciativa d'Alacant Gastronòmica Solidària

Mercadona s'unix a la iniciativa Alacant Gastronòmica Solidària amb l'entrega diària de productes

20 de abril de 2020
  • Inicia la col·laboració amb l'entrega de 2.800 flams per a confeccionar el menú que diàriament s'elabora en les cuines del CdT i que Alacant Gastronòmica Solidària repartix als col·lectius més necessitats amb la coordinació de Creu Roja i Càritas.
  • La companyia, fins hui, ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de la província d'Alacant més de 31.700 quilos de productes.
  • En 2019 la companyia va donar un total de 135 tones d'aliments de primera necessitat a la província d'Alacant.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que es viu ocasionada per la COVID-19. En este sentit, ha iniciat la col·laboració amb Alacant Gastronòmica Solidària amb l'entrega de 2.800 flams d'ou per a completar els menús diaris que s'elaboren des dels CdT d'Alacant i Torrevieja. Este projecte solidari s'ha pogut dur a terme impulsat per la Cambra de Comerç d'Alacant, Diputació d'Alacant, GVATurisme, la Institució Firal Alacantina i CEV Alacant, entre moltes altres associacions i institucions.  

Esta primera entrega anirà seguida de l'aportació diària de productes que Mercadona farà des d'alguns dels seus supermercats per a l'elaboració dels diferents menús diaris que elabora Alacant Gastronòmica Solidària. Esta col·laboració se suma a les que la companyia du a terme durant la situació excepcional que es viu ocasionada per la COVID-19. En este sentit, des de principi de mes ha entregat, de manera escalonada, més de 31.700 quilos d'aliments de primera necessitat a diverses entitats socials d'Alacant, com són els menjadors socials La Sal de la Terra i l'Associació Social La Prosperitat, els dos d'Alacant ciutat, amb els quals la companyia ja col·labora habitualment. També es van fer entregues al menjador social de l'Associació Estén la teua Mà de Dénia i al d'Aliments Solidaris de Torrevieja, així com al Banc d'Aliments de la província, Càritas, Creu Roja i a DYA Elx.

D'altra banda, el president d'Alacant Gastronòmica Solidària, Carlos Baño, ha volgut agrair la solidaritat i generositat de Mercadona, i ha destacat "és tot un exemple en el conjunt del país i, per descomptat, des de l'organització volem traslladar tota la nostra gratitud, ja que aportacions com les de Mercadona són les que ens permeten arribar a cuinar 1.000 racions al dia en CdT d'Alacant i poder encendre els fogons del CdT de Torrevieja, amb la idea de poder arribar a tota la província d'Alacant".

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social comentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des del principi d'any la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 2.565 tones d'aliments, 2.450 a Espanya i 115 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia, el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tindre en els processos de la companyia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els Proveïdors Totaler la conversió de residus en nous recursos. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

AçòNOhadePARAR perquè Açò Passarà

Imatge de capçalera: Entrega a Alacant Gastronòmica Solidària.