Logo Mercadona en entrada de botiga

Mercadona s'aferma com la primera empresa del sector i la segona en l'àmbit nacional amb millor reputació segons el rànquing MERCO 2020

08 de octubre de 2020
  • En total, més de 44.000 persones reconeixen la reputació de la companyia en la 20a edició del rànquing.
  • Ciutadans, consumidors, sindicats, ONG, periodistes i directius participen en l'avaluació.
  • El president de Mercadona, Juan Roig, ocupa la primera posició en el Rànquing General de Líders 2020.

Mercadona es consolida com la primera empresa del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona empresa amb millor reputació a Espanya en el Rànquing General d'Empreses 2020 del Monitor Español de Reputació Corporativa (MERCO).

Així mateix, el mateix monitor situa el president de la companyia, Juan Roig, com el líder amb millor reputació a Espanya en ocupar la 1a posició en el Rànquing General de Líders 2020, i manté així el mateix lloc que la passada edició.

Els dos resultats s'han obtingut a través de les valoracions de més de 44.000 persones pertanyents a diversos àmbits com ara directius d'empreses, catedràtics, analistes financers, associacions de consumidors, ciutadans, representants d'ONG, sindicats, periodistes i influents; entre altres. Per a la realització del rànquing, Merco avalua diferents dimensions com la qualitat dels productes i servicis, la reputació interna, el clima laboral o l'ètica empresarial.

Fidel al seu Model de Qualitat Total, Mercadona es mostra, una edició més, molt orgullosa dels resultats, ja que es tracta d'un reconeixement per part de la societat d'aquells llocs on es troba present. Però, al seu torn, és plenament conscient del recorregut de millora existent en àmbits com la digitalització i la gestió mediambiental, en els quals la companyia ja està treballant des de fa anys amb l'objectiu de contribuir a millorar l'entorn social, econòmic i ambiental amb què es relaciona.

El projecte empresarial de Mercadona es fonamenta en la promoció i el foment de la prosperitat compartida. Per a fer-ho, aposta per una activitat eficient, responsable i sostenible que genera benestar i li permet avançar diàriament en l'objectiu de ''ser una empresa que la gent vulga que existisca i se'n senta orgullosa''.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de Reputació Corporativa d'Espanya i Llatinoamèrica. Este monitor, que enguany publica la 20a edició, es regix per una rigorosa metodologia i l'auditora KPMG el verifica de manera independent. Així mateix, esta organització no rep subvenció o patrocini ni públic ni privat, i la seua única font de finançament és la comercialització d'informes.

Les principals àrees avaluades han sigut la qualitat de productes i servicis, la reputació interna i el clima laboral, els resultats economicofinancers, l'ètica, la responsabilitat social i mediambiental de les empreses; entre altres.

Logo EActiVat