AVÍS DE COOKIES

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la seua navegació siga segura, fer una anàlisi estadística de les visites a la web, i conéixer la seua usabilitat. Si vol més informació pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies fent clic en "ACCEPTAR" o Configurar/Rebutjar cookies dent clic en "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Mercadona rep el Premi Empresa de l'Any

Mercadona rep el Premi d'Empresa de l'Any de FEDECOM

08 de octubre de 2019
  • Mercadona ha estés enguany la seua activitat a Portugal amb l'obertura de les primeres botigues de la cadena i ha iniciat així un projecte d'internacionalització en el qual ha invertit més de 260 milions d'euros.

La Federació de Cambres Oficials de Comerç d'Espanya a Europa, Àfrica, Àsia i Oceania (FEDECOM) va entregar el 7 d'octubre a Lisboa el Premi d'Empresa de l'Any a Mercadona. Amb este reconeixement, FEDECOM distingix cada any una empresa espanyola que destaque per la seua activitat comercial i econòmica en un dels països membre de la Federació.

La cerimònia d'entrega del premi va tindre lloc a la Sala do Arquivo da Câmara Municipal de Lisboa i va comptar amb la presència dels presidents de les principals associacions empresarials de Portugal així com el Conseller Econòmic i Comercial de l'Ambaixada d'Espanya a Portugal, Pedro Moriyon. El premi va ser entregat pel Sr. Eurico Brilhante Dias, secretari d'estat d'Internacionalització de Portugal i, per part de Mercadona, va recollir el premi Elena Aldana, directora de Relacions Externes a Portugal i Assumptes Europeus.

Mercadona va tancar l'exercici de 2018 amb 1.636 botigues, 85.800 empleats a Espanya, una facturació de 24.305 milions d'euros i una inversió de 1.504 milions d'euros. A més, té un impacte econòmic en l'economia espanyola equivalent a l’1,9 % del PIB i és responsable de 630.000 llocs de treball directes i indirectes.

Al juliol de 2019 l'empresa va obrir els seus primers supermercats a Portugal, la qual cosa va suposar l'obertura a l'exterior de la cadena de supermercats, el seu primer projecte d'internacionalització. L'empresa dona treball ja a 1.100 treballadors portuguesos. Hui dia, l'empresa disposa de 5 botigues obertes, de les 10 que hi ha previstes per a 2019. L'obertura de les botigues, les oficines a Porto i Lisboa, el Bloc Logístic a Póvoa de Varzim i el Centre de Coinnovació a Matosinhos suposen una inversió global aproximada de 260 milions d'euros, des que en 2016 va anunciar la seua entrada al país lusità.

"Les inversions són el reflex de la confiança depositada en la nostra economia. Contribuïxen a la creació de treball i promouen també la cohesió territorial. Espanya i Portugal són socis importants i ens sentim honrats de ser el país elegit per Mercadona en el seu primer procés d'internacionalització", va dir Eurico Brilhante Dias, secretari d'estat d'Internacionalització de Portugal, i especifica que la internacionalització de Mercadona "podrà potenciar la introducció de nous productes portuguesos i espanyols en els dos mercats, la qual cosa permet més transaccions de béns, promou la competitivitat i fomenta el comerç entre els dos països".

Eduardo Barrachina, president de FEDECOM, va afirmar: "En un món marcat per incerteses polítiques, econòmiques i socials, l'expansió internacional de Mercadona es convertix en un clar referent que reflectix la capacitat d'adaptació de les nostres empreses".

Per la seua banda, Elena Aldana, directora de Relacions Externes de Portugal i Assumptes Europeus, va comentar: “Agraïm a FEDECOM el reconeixement atorgat a Mercadona en un any tan important com este, en el qual l'empresa ha posat en marxa el seu primer projecte d'internacionalització. Este premi és el resultat de l'esforç conjunt de tots els que formem Mercadona. Només així s'aconseguix crear una gran empresa amb un gran Model, tal com és Mercadona".      

La Federació de Cambres Oficials de Comerç d'Espanya a Europa, Àfrica, Àsia i Oceania (FEDECOM) és una associació internacional sense ànim de lucre que, creada l'any 1996, reunix les 20 cambres oficials de comerç d'Espanya, reconegudes per l'Administració espanyola i establides a Europa, Àfrica, Àsia i Oceania.

L'esdeveniment disposa, a més, del suport de la Cambra de Comerç i Indústria Lusitanoespanyola (CCILE).

Elena Aldana, directora de Relacions Externes de Portugal i Assumptes EuropeusElena Aldana, directora de Relacions Externes de Portugal i Assumptes Europeus.

Imatge de capçalera: Eduardo Barrachina, president de FEDECOM, Elena Aldana, directora de Relacions Externes de Portugal i Assumptes Europeus, i Eurico Brilhante Dias, secretari d'Estat d'Internacionalització.