Mural elaborat amb la tècnica trencadís en botiga Mercadona

Mercadona per la integració laboral de persones amb discapacitat

03 de desembre de 2020
  • Les seccions de frescos de Mercadona estan decorades amb murals elaborats per més de 1.000 persones amb discapacitat.
  • L'any passat la companyia va destinar 2 milions d'euros d'inversió a esta iniciativa.

Mercadona i Pamesa Cerámica van posar en marxa en 2011 un projecte social per a l'elaboració dels murals que decoren les seccions de frescos de les botigues. Amb esta finalitat, la companyia compta amb la col·laboració d'usuaris de fundacions i centres ocupacionals que s'encarreguen de la creació d'estes peces úniques.

En 2019 més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat van elaborar més de 9.000 nous murals, 230 dels quals són per a decorar les primeres botigues de la companyia a Portugal. En este sentit, Mercadona va destinar el passat exercici 2 milions d'euros, la qual cosa va permetre que 32 fundacions i centres ocupacionals van treballar al llarg de l'any en l'elaboració dels murals realitzats amb la tècnica de trencadís (a partir de trossos trencats de ceràmica).

Vídeo en espanyol

El projecte continua creixent i consolidant-se gràcies a l'esforç dels qui formen part de les diferents institucions implicades. La finalitat és oferir a estes persones una formació i ocupació, i també desenvolupar altres capacitats com el treball en equip i la concentració.

Paral·lelament a este projecte social, Mercadona manté amb la Fundació ONCE el compromís de millorar la inclusió laboral de les persones amb diferents graus de discapacitat. 

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des de principi d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 13.208 tones d'aliments, 12.438 a Espanya i 770 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementat des que la companyia prenguera la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilidad. Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat