Cartell Operació Quilo Virtual d'Aliments en Mercadona

Mercadona participa en l'Operació Quilo de Primavera

30 de maig de 2022
  • La companyia s'unix a esta iniciativa organitzada per la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments entre els dies 30 de maig i 4 de juny.
  • En total participen en esta iniciativa 1.402 botigues de la companyia a Espanya, en les quals els clients podran fer donacions monetàries en el moment de la compra, que es transformaran després en productes de primera necessitat.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, se suma a l'Operació Quilo de Primavera, organitzada per la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments, del 30 de maig al 4 de juny. La companyia posa a la disposició de la campanya els seus punts de venda per a la recaptació de fons.

En total participen en esta iniciativa 1.402 botigues de Mercadona de tota Espanya, en les quals els "Caps" (clients) podran fer donacions monetàries, múltiples d'1 €, en el moment de la compra quan passen per caixa. Les quantitats donades es transformaran en aliments que s'entregaran a cada un dels bancs d'aliments participants.

Mercadona col·labora en esta iniciativa social amb el compromís d'animar els clients a participar en este esdeveniment solidari. La companyia posa a disposició la llista de les botigues participants de Mercadona en la seua pàgina web (document en espanyol):

Listado tiendas participantes de Mercadona en la Operación Kilo de Primavera 2022

Descargar

 

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part del que rep d'esta. Amb este objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Imatge de capçalera: Cartell Operació Quilo Virtual d'Aliments en Mercadona.