Ús de cookies

Utilitzem "cookies" pròpies i de tercers per elaborar la pàgina web. Si continua navegant accepta el seu ús.

Més informació i política de cookies.

Exterior almacén para la venta online de Mercadona en Barcelona

Mercadona inicia l'expansió de la compra online a Barcelona

11 de juny de 2019
  • El magatzem exclusiu per a online és el primer a Barcelona i el segon que la companyia posa en marxa després d'haver iniciat el servici a València al maig de 2018.
  • Estarà disponible inicialment en quatre codis postals dels districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de les Corts amb l'objectiu d'ampliar-lo progressivament a la resta de la ciutat en els pròxims mesos.
  • El nou sistema de compra online, que ara conviu amb l'actual per a la resta de barris de Barcelona ciutat, té una pàgina web nova i una aplicació mòbil intuïtives i fàcils d'usar.
  • L'equip a Barcelona es compon inicialment de 92 persones i es preveu que la plantilla arribe als 350 treballadors en els pròxims mesos d'acord amb l'evolució del projecte.
  • Després d'invertir 7 milions d'euros en un nou centre de distribució situat al polígon de la Zona Franca.

Seguint l'expansió que va començar a València l'any passat, Mercadona llança el nou servici de compra online després de la posada en marxa d'un magatzem exclusiu per a online a Barcelona al polígon de la Zona Franca. Des d'este centre logístic, anomenat "Rusc", la companyia inicia el servici als districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de les Corts, concretament als codis postals 08017, 08021, 08022 i 08034 i incrementarà, de manera progressiva, en les pròximes setmanes i mesos el servici a la resta de barris de Barcelona ciutat.

El servici web de Mercadona online estarà disponible en quatre codis postals de Barcelona

Els clients que residisquen en codis postals que no estiguen coberts pel "Rusc" podran continuar amb les compres com fins ara en la web clàssica. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint el servici a altres codis postals de Barcelona i, possiblement en els pròxims anys, a nous municipis. Actualment, el projecte online està centrat a donar servici a la ciutat de Barcelona amb el desenvolupament del nou magatzem situat al polígon de la Zona Franca.

L'objectiu de la nova compra online no es basa únicament en la millora de la web i l'app sinó que porta associats importants canvis estructurals que permeten optimitzar els processos. En traslladar la preparació i enviament de les comandes al "Rusc", en compte de gestionar les compres una a una des de les botigues, s'incrementa la productivitat i l'eficiència que es multiplica fins a huit vegades, i així es garantix el millor servici al "Cap”" –que és com la companyia denomina internament el client-.

Este nou model, manté la mateixa tarifa (7,21 € / comanda) i amplia l'horari d'entrega de 7.00 a 22.00 hores de dilluns a dissabte en trams d'una hora a partir de l'endemà d'haver fet la comanda. L'assortiment és molt semblant al que hi ha a les botigues. Els productes es poden localitzar a través de les categories o el buscador de la nova plataforma que disposa de fotografies de cada producte i tota la seua informació rellevant.

L'equip que establirà les bases de la nova compra online en el "Rusc" de Barcelona consta inicialment de 92 treballadors provinents en la seua gran majoria de botigues físiques de la Ciutat Comtal. Es preveu que este número s'incremente amb noves contractacions fins que arribe als 350 treballadors en els pròxims mesos, segons com progresse el procés d'expansió. Els equips dedicats al desenvolupament informàtic, disseny, producte, logística i atenció al client continuaran a la seu a València des d'on donaran servici també al projecte online de Barcelona.

Juana Roig, directora general del projecte de compra online de Mercadona, ha destacat que "després de l'èxit a València de la compra online de Mercadona durant el seu primer any de vida, hui arribem a Barcelona amb la seguretat que este servici disposa d'un potencial enorme. Preveiem que el llançament en esta gran ciutat serà una fita significativa en l'aposta ferma de la companyia per abordar el repte de la venda online en alimentació".

Més frescor i eficiència: Magatzem exclusiu i vehicles adaptats al transport de productes frescos i congelats amb 3 temperatures

Este nou centre logístic online de 10.500 m2 ha suposat una inversió de 7 milions d'euros i té 2.500 m2 destinats a productes frescos, que inclou una àrea d'emmagatzematge en fred per a productes refrigerats i congelats que requerixen temperatures inferiors als -20 °C. Els productes frescos es reben i es preparen el mateix dia d'entrega al client, per la qual cosa es garantix la màxima qualitat i frescor. Addicionalment, s'han inclòs al nou centre logístic elements que reduïxen considerablement el consum energètic com ara panells solars i aïllaments especials per a la zona de magatzem de fred. D'altra banda, s'ha reduït el nivell de les plataformes de càrrega perquè els vehicles de repartiment utilitzats al centre de la ciutat, que són més xicotets que els vehicles de repartiment regulars, es puguen carregar fàcilment per a facilitar l'entrega a "l'últim racó".

Per a esta finalitat es té una flota de 50 vehicles amb tres models diferents que permeten transportar fins a quinze, nou o cinc comandes per viatge en funció de la seua grandària per a adaptar-se a les zones d'accés difícil. Estos vehicles de repartiment estan dissenyats amb 3 zones de temperatura diferenciades perquè els frescos i els congelats arriben a la casa del client online amb el manteniment de la cadena de fred. D'altra banda, incorpora un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació de la càrrega, amb la reducció consegüent de sobreesforços per als treballadors i la disminució del temps de descàrrega. Així mateix, tota la flota de vehicles està propulsada a gas, fet que seguix el compromís amb el medi ambient de la companyia.

En relació a les següents metes del projecte, Mercadona preveu el llançament de la nova compra online a Madrid al principi de 2020. En els pròxims anys, en línia amb la sòlida aposta pel projecte online, continuarà l'expansió a altres grans ciutats d'Espanya.

Nova web i aplicació mòbil per a Barcelona Exterior del magatzem per a la venda online (denominat Rusc) situat a BarcelonaExterior del magatzem per a la venda online (denominat Rusc) situat a Barcelona.

Interior del magatzem per a la venda online situat a BarcelonaInterior del magatzem per a la venda online situat a Barcelona.

Treballadora del magatzem online a BarcelonaTreballadora del magatzem online a Barcelona.

Fornera del magatzem online de BarcelonaFornera del magatzem online de Barcelona.

Repartidor amb vehicle propulsat a gas i descàrrega mecanitzada a BarcelonaRepartidor amb vehicle propulsat a gas i descàrrega mecanitzada a Barcelona.

Panells solars a la coberta del magatzem per a la venda online situat a BarcelonaPanells solars a la coberta del magatzem per a la venda online situat a Barcelona.