Logotip de Mercadona a l'exterior d'un supermercat

Mercadona inaugura la seua primera botiga a La Palma

08 de novembre de 2018
  • La nova botiga, situada al municipi de Breña Alta, comporta la creació de 64 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 4 milions d'euros i en la seua construcció han participat 70 proveïdors, els quals han donat faena a més de 250 persones durant la fase d'obra.
  • Esta nova botiga, que respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant en la seua xarxa de centres, presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l’àmbit mediambiental com tecnològic i de servici, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.

Mercadona ha obert hui el seu primer supermercat a l'illa de La Palma, al municipi de Breña Alta. La nova botiga, situada al polígon industrial La Grama, ha suposat una inversió de 4 milions d'euros i la creació de 64 llocs de treball estable i de qualitat, i respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant en la seua xarxa de centres. Este Nou Model reforça l'excel·lència en el servici i optimitza l'acte de compra dels seus clients, presenta millores de les quals es beneficien tant els "Caps" (clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat.

El nou supermercat de Breña Alta té una superfície de vendes de 1.798 m2 i en la seua construcció han participat 70 proveïdors que han donat faena a 250 persones durant la fase d'obra.

Disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga, amb colors i materials nous, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diverses seccions. Així mateix, aposta per espais diàfans amplis que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

També hi ha més novetats en totes les seccions. Per exemple, disposa de lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servici de suc de taronja acabat d'esprémer i una nova exposició en la pescateria per als productes de petxina, una nova secció de forn amb talladora de pa o pastisseria refrigerada, entre altres novetats.

També disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble envidrat que evita corrents d'aire, uns corredors més amplis, un nou model de carro de la compra i un nou model de carro tipus cistella molt més ergonòmics i lleugers.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, este nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats estiguen més còmodes en els moments de descans, i també amb un menjador més equipat i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

A més, esta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament, mitjançant la integració d'una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, fet que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques que substituïxen el paper per a fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribuïx a augmentar l’agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, amb la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, que permet optimitzar els materials i el grossor de les parets i els sostres i amb noves caixes de congelat més eficients energèticament i respectuoses amb el medi ambient. A més, disposa d'un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'este supermercat és de dilluns a dissabte, de 9.00 a 21.30 hores, i disposa d'un aparcament de 197 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat, 5 de les quals tenen punt de recàrrega per a vehicles elèctrics. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online a través de la pàgina web www.mercadona.es.

Amb esta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consistix en el fet de garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabrique el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament de 2017, Mercadona havia invertit més de 480 milions d'euros tant per a la reforma com per a l'obertura de nous supermercats amb este Nou Model de Botiga.

Mercadona a Canàries

Amb esta nova botiga la companyia té 86 supermercats a Canàries i va tancar 2017 amb una plantilla de 4.331 persones, amb treball estable i de qualitat. Les compres als proveïdors canaris van créixer fins als 496 milions d'euros en 2017.

La inversió conjunta de Mercadona i els seus interproveïdors a Canàries en 2017 va ser de 32,7 milions d'euros.