Detall d'una persona eixint d'un supermercat amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona.

Mercadona inaugura el seu nou model de Botiga eficient a Lucena (Còrdova)

13 de març de 2017
  • Aquesta botiga reobri després d'una reforma integral amb una inversió d'1,4 milions d'euros i amb la participació de 15 empreses i proveïdors de la zona, que han donat ocupació a més de 150 persones durant la fase de reforma.
  • L'alcalde de Lucena, Juan Pérez, acompanyat de directius de Mercadona ha realitzat una visita institucional al supermercat, on s'ha posat en valor la generació d'ocupació de la cadena al municipi.

Mercadona reobri hui les portes del supermercat situat a l’Avinguda del Parc de Lucena (Còrdova), després d'una reforma integral per adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió d'1,4 milions d'euros i la participació de 15 proveïdors que han donat ocupació a 150 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions, amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

L'alcalde de Lucena, Juan Pérez, ha realitzat una visita institucional al supermercat acompanyat de directius de la companyia, on ha pogut conèixer les novetats d'aquest nou model de botiga eficient que Mercadona ha inaugurat al municipi. Durant la visita, l'alcalde ha pogut conèixer l'aposta de la cadena de supermercats per la generació d'ocupació a la localitat, on compta amb dos supermercats i una plantilla total de 94 treballadors, tots ells amb ocupacions estables i de qualitat.

La nova botiga eficient de Mercadona a Lucena compta amb una superfície de sala de vendes de 1.600 metres quadrats i 99 places d'aparcament. Disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona de menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre uns altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte de 09:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 99 places per facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través de la pàgina web.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst, per a l'exercici 2017, invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 125 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+I en noves millores informàtiques.

Mercadona a Còrdova

Mercadona, empresa familiar de capital 100% espanyol, compta a Còrdova amb 29 supermercats de proximitat (2 d'ells al municipi de Lucena) i amb una plantilla de 1.370 treballadors, tots amb ocupacions estables i de qualitat. En la seua aposta pel sector productor i industrial de la província, Mercadona realitza compres a proveïdors locals per valor de més de 290 milions d'euros.