Logotip de Mercadona en vidriera

Mercadona entrega 9.600 quilos de productes al Banc d'Aliments de Ceuta

15 de juny de 2020
  • La companyia aferma la col·laboració amb l'entitat amb l'entrega de productes de primera necessitat, com llet, pasta, oli o llegums.
  • La companyia, fins hui, ha donat al Banc d'Aliments i la Fundació Cruz Blanca 43 tones de productes i aliments.
  • Mercadona reforça les donacions de productes de primera necessitat a Ceuta durant l'excepcional situació ocasionada per la COVID-19.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19. En este sentit, la companyia ha fet una nova donació de 9.621 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Ceuta en les últimes setmanes, entitat a la qual ha donat des de principi d'any més de 20 tones d'aliments.

En el compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, la companyia ha reforçat el seu procés de donacions a la ciutat autònoma i ha implementat noves mesures que garantixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'estes organitzacions. En este sentit, ha entregat a la ciutat autònoma, des de principi d'any, més de 43.000 quilos d'aliments, dels quals més de 23.000 s'han fet a la Fundació dels germans de la Cruz Blanca.

Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Ceuta, ha destacat que "la situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per la nostra part agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint. Esperem que les donacions que duem a terme ajuden a complir este objectiu".

D'altra banda, Pedro Mariscal, president del Banc d'Aliments de Ceuta, ha agraït novament les "donacions que Mercadona fa de manera continuada, ja que es fan en un moment crucial per al banc. Davant de la impossibilitat de recollir aliments de manera presencial, estes donacions ens permeten continuar atenent l'increment d'usuaris que reben les nostres entitats col·laboradores". Mariscal ha recordat "la importància de la col·laboració privada i de particulars per a continuar donant cobertura a les necessitats que actualment ens sol·liciten totes aquelles famílies que es veuen afectades".

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social comentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 265 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des de principi d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 6.201 tones d'aliments, 5.933 a Espanya i 268 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia, el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tindre en els processos de la companyia, va prendre la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els Proveïdors Totaler la conversió de residus en nous recursos.  A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Pedro Mariscal, president del Banc d'Aliments de Ceuta, amb el seu equip durant l'entrega de la donacióPedro Mariscal, president del Banc d'Aliments de Ceuta, amb el seu equip durant l'entrega de la donació.

Logo EActiVat