Façana exterior botiga Mercadona

Mercadona entrega 4.900 quilos de productes al Banc d'Aliments del Campo de Gibraltar

20 de desembre de 2019
  • La companyia reforça així el conveni que manté amb l'entitat.
  • Mercadona col·labora, a més, en les operacions quilo que el Banc d'Aliments du a terme en els seus supermercats al llarg de l'any.  

La companyia de supermercats Mercadona, en el marc del conveni de col·laboració subscrit amb el Banc d'Aliments del Campo de Gibraltar, ha entregat 4.900 quilos de productes de primera necessitat per a distribuir-los entre les persones més necessitades per mitjà de les diferents entitats benèfiques que col·laboren amb el Banc d'Aliments.

En virtut de l'acord esmentat, Mercadona ha col·laborat un any més en l'organització de les diferents campanyes de recollida d'aliments que el Banc d'Aliments ha dut a terme en els seus supermercats durant el present any en la zona. 

Des del Banc d'Aliments del Campo de Gibraltar, el seu president, José Serrano, ha mostrat el seu agraïment a Mercadona "perquè la companyia ha materialitzat una important donació, que servirà per a pal·liar les necessitats alimentàries de moltes persones necessitades al Campo de Gibraltar, amb independència de la seua col·laboració logística en les operacions quilo que es duen a terme en les seues botigues durant l'any".

Banc d'Aliments del Campo de Gibraltar és una associació sense ànim de lucre, l'objecte social de la qual és la intermediació dels excedents alimentaris de majoristes del sector, per a la qual cosa procura canalitzar estos excedents cap a entitats i institucions d'utilitat social que asseguren un repartiment òptim, amb les corresponents garanties sanitàries.

D'altra banda, cal destacar que Mercadona continua desenvolupant el seu pla d'acció social per mitjà del suport a diverses institucions i entitats socials a Cadis, província en la qual col·labora amb onze menjadors socials, amb entregues diaris de productes: Amigas al Sur i Virgen Poderosa a Cadis capital, Nuevo Hogar Betania y Hogar Marillac a La Línea de la Concepción, ACCEM a Arcos de la Frontera, Nuevo Ciclo i Cocina Solidaria "Esperanza de la Yedra" a Jerez de la Frontera, Padre Cruceyra a Algecires, la Casa Llar Federico Ozanam a San Fernando, Cocina Solidaria "Nuestra Señora del Carmen de Bonanza" a Sanlúcar de Barrameda i Humildad y Caridad a Rota. Les donacions s'efectuen diàriament de dilluns a dissabte gràcies als recursos logístics i humans de Mercadona, que porta a cada un dels menjadors socials els productes i els entrega en les millors condicions de qualitat i de seguretat alimentària perquè els voluntaris preparen el menjar.

Mercadona amb menjadors socials

Mercadona ha col·laborat en 2018 amb un total de 170 menjadors socials i altres entitats, entre els quals ha repartit més de 8.300 tones d'aliments per valor d'11,5 milions d'euros. Gràcies a esta iniciativa, que forma part del seu projecte de col·laboració social, l'any passat 12.900 famílies de tota Espanya es van beneficiar d'este suport que els va aportar millores tant directes com indirectes, segons es desprén de l'informe elaborat per la Fundació Ecologia i Desenvolupament (ECODES), que ha mesurat el benefici social de la col·laboració que manté Mercadona amb menjadors socials.

Segons l'informe realitzat per ECODES, la implicació de Mercadona té un retorn social, econòmic i mediambiental que es traduïx en benestar social. Concretament, i d'acord amb l'estudi basat en la metodologia SROI ('retorn social de les inversions', en les seues sigles en anglés) realitzat, el programa de col·laboració que du a terme la companyia genera un efecte multiplicador clar, que provoca que cada euro que la companyia dona directament derive en 3,7 euros de benefici social, fins a aconseguir en 2018 una contribució que, indirectament, ha superat els 42,5 milions d'euros en retorns socials.

L'informe conclou que els 11,5 milions d'euros d'aliments donats a les diferents entitats que gestionen estos menjadors socials representen el 29 % del benefici social generat, un benefici social directe que evita a estos 170 menjadors socials la compra dels productes i els gastos associats a la logística de la seua adquisició. A tot això cal sumar el benefici social indirecte, que aconseguiria un valor total de 29 milions d'euros, el 70 % del benefici social generat, gràcies a la millora de la salut física i del benestar material i emocional d’estes 12.900 famílies. L'1 % del benefici social restant prové de les millores mediambientals que genera esta iniciativa de Mercadona, que reduïx el desaprofitament alimentari i les emissions de CO2, la qual cosa evita la producció de menjar addicional i provoca un estalvi d'energia i recursos valorat en 0,5 milions d'euros.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és contribuir al seu desenvolupament i progrés de manera sostenible. Amb este objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats per mitjà de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió mediambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors totaler la conversió de residus en nous recursos. A més, Mercadona treballa amb més de 33 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.