Isaac de la Lama (voluntari del Banc d'Aliments de Sevilla); Marta Rosa (directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona Nord de la província de Sevilla), i Ignacio Candau (gerent del Banc d'Aliments de Sevilla)

Mercadona entrega 26.500 quilos de productes al Banc d'Aliments de Sevilla des de principi d'any

14 de maig de 2020
  • La companyia de supermercats aferma la col·laboració amb l'entitat, a la qual ha entregat hui més de 6.500 quilos de productes, fonamentalment de xarcuteria càrnia i làctia.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant l'excepcional situació ocasionada per la COVID-19, per a donar resposta a les necessitats ocasionades per esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint.
  • La companyia ha donat, fins hui, a les diferents entitats i organitzacions socials de la província Sevilla amb les quals col·labora, més de 86.500 quilos de productes de primera necessitat.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19. En este sentit, la companyia ha entregat hui més de 6.500 quilos de productes (fonamentalment de xarcuteria càrnia i làctia) al Banc d'Aliments de Sevilla, entitat a la qual ha donat, des de principi d'any, més de 26.500 quilos de productes de primera necessitat.

En el seu compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, la companyia ha reforçat el procés de donacions amb les entitats socials de la província de Sevilla amb les quals col·labora i ha implementat noves mesures que garantixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'estes organitzacions. En este sentit, ha entregat, des de principi d'any, més de 86.500 quilos d'aliments a la província, dels quals 60.000 s'han destinat als menjadors socials amb els quals Mercadona col·labora a la província sevillana.

Marta Rosa, directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona Nord de la província de Sevilla, ha destacat que "la situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per la nostra part agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint. Esperem que les donacions que duem a terme ajuden a complir este objectiu”.

D'altra banda, segons Agustín Alcaraz, vicepresident de la Fundació Banc d'Aliments de Sevilla, "les aportacions continuades que rebem de Mercadona arriben en un moment crucial per al Banc d'Aliments de Sevilla, ja que davant la impossibilitat de recollir aliments de manera presencial, estes donacions ens permeten continuar atenent l'increment de beneficiaris que estan experimentant les nostres entitats col·laboradores en estos moments".

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social comentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des de principi d'any la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 4.500 tones d'aliments, 4.304 a Espanya i 205 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia, el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tindre en els processos de la companyia, va prendre la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. En este sentit, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els Proveïdors Totaler la conversió de residus en nous recursos.  A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Isaac de la Lama (voluntari del Banc d'Aliments de Sevilla); Marta Rosa (directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona Nord de la província de Sevilla), i Ignacio Candau (gerent del Banc d'Aliments de Sevilla)Responsables de Creu Roja i Mercadona a Sevilla durant la donació.

Luis Manuel Bernal, voluntari del Banc d'Aliments de Sevilla, rebent els productes de MercadonaLuis Manuel Bernal, voluntari del Banc d'Aliments de Sevilla, rebent els productes de Mercadona.

AçòNOhadePARAR perquè Açò Passarà