Responsable de Mercadona a la Comunitat de Madrid durant l'entrega d'aliments a Creu Roja a Getafe

Mercadona dona més de 870 tones d'aliments en 2020 a entitats socials a la Comunitat de Madrid

16 de febrer de 2021
  • La companyia va donar a la regió l'equivalent a 14.500 carros de la compra, un 115 % més que l'any anterior.
  • Mercadona col·labora amb 17 menjadors socials de la Comunitat, i també amb el Banc d'Aliments i altres entitats socials de la regió com Càritas o Creu Roja, i els dona suport.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 870 tones de productes en 2020 a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de la Comunitat de Madrid. Esta quantitat significa un augment del 115 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte a l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Estes donacions són l'equivalent a més de 14.500 carros de la compra i es fan a través de la col·laboració amb més de 17 menjadors socials, a més de bancs d'aliments, Creu Roja o Càritas de tota la regió on la companyia està present.

Així mateix, la companyia va mostrar el seu suport amb donacions addicionals al llarg de l'any, com les entregues que va fer als mesos de març i abril a l'hospital de campanya habilitat a IFEMA.

A nivell global, Mercadona ha donat més de 17.000 tones de productes a bancs d'aliments i entitats socials d'Espanya i Portugal en 2020, a través de la col·laboració amb més de 290 menjadors socials, més de 60 bancs d'aliments i altres organitzacions benèfiques.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Mercadona col·labora amb Creu Roja de la regió de MadridDonació de Mercadona a Creu Roja a Getafe, Madrid.

Logo EActiVat