Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BAN

Mercadona dona més de 7.000 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

22 de juny de 2021
  • La cadena de supermercats ha donat més de 460 tones de productes de primera necessitat en 2020 a Navarra a diferents entitats.

Mercadona ha donat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra (BAN) més de 7.000 quilos de productes de primera necessitat. Amb l'objectiu de continuar atenent els col·lectius més desfavorits la cadena de supermercats ha fet efectiva l'entrega al BAN de conserves de peix, galletes, oli, alimentació infantil, llet, arròs i pasta, entre altres.

En l'entrega han estat presents Marisol Villar, presidenta de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha afirmat que "des de Mercadona hem volgut donar resposta a la crida d'auxili solidari del BAN amb esta donació privada, que se suma a les nostres donacions diàries". Per la seua part, Villar ha agraït "tant la donació de hui com la col·laboració diària de Mercadona amb l'entrega de productes de primera necessitat. Tot això ens servix per a ajudar més de 25.000 persones".   

Mercadona ha donat més de 460 tones de productes a entitats socials a Navarra en 2020. Esta quantitat representa un augment del 64 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte de l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Com a part de la seua responsabilitat social empresarial, Mercadona no solament fa esta col·laboració amb el BAN, també col·labora diàriament, donant productes de primera necessitat, amb la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari Paris 365, el menjador solidari Villa Javier de Tudela, la Llar San Francisco Javier de Tafalla, i la Fundació Asil d'Ancians San Jerónimo d'Estella-Lizarra. Cobrix, d'esta manera, totes les zones de la comunitat en les quals està present.

Mercadona a Navarra

Mercadona té 11 botigues situades a Navarra: 3 a Pamplona (a l'avinguda Guipuzkoa, l'avinguda San Jorge i l'avinguda Sancho el Fuerte) i 1 a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella-Lizarra, Tafalla i Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 701 persones, amb treball estable i de qualitat. Un altre fet que demostra l'aposta de Mercadona per Navarra són els 467 milions d'euros en compres realitzades a proveïdors navarresos.

Fundació Banc d'Aliments de Navarra

El nombre de persones a les quals atén mensualment la Fundació Banc d'Aliments de Navarra s'ha multiplicat exponencialment, de manera que ha passat de 22.400 el mes de febrer passat de 2020 a més de 25.100 persones en l'actualitat. En l'actual context de crisi econòmica, cal assenyalar que a les 22.400 persones ja receptores d'aliments de la Fundació abans de la pandèmia s'han sumat quasi 3.000 nous homes i dones amb urgent necessitat alimentària al llarg de tota la geografia foral.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit. Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BANImanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BAN.