Façana supermercat Mercadona

Mercadona dona més de 460 tones d'aliments en 2020 a entitats socials a Navarra

09 de febrer de 2021
  • La companyia va augmentar un 64 % les donacions, respecte a l'any anterior, a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.
  • Mercadona col·labora diàriament amb el Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin-Haritz Berri, Hermanitas de los Pobres de Pamplona, els menjadors solidaris Paris 365 de Pamplona i Villa Javier de Tudela, la Fundació Asilo de Ancianos San Jerónimo d'Estella-Lizarra i la Llar San Francisco Javier de Tafalla.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 460 tones de productes a entitats socials a Navarra en 2020. Esta quantitat significa un augment del 64 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte a l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Estes donacions es realitzen a través de la col·laboració diària amb el Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin-Haritz Berri, Hermanitas de los Pobres de Pamplona, els menjadors solidaris Paris 365 de Pamplona i Villa Javier de Tudela i la Llar San Francisco Javier de Tafalla.

A més, en 2020 Mercadona ha iniciat una col·laboració diària amb la Fundació Asilo de Ancianos San Jerónimo d'Estella-Lizarra, amb la qual cosa amplia el nombre d'entitats navarreses amb les quals col·labora i cobrix totes les zones de la Comunitat en les quals està present.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

El responsable de Mercadona a Navarra amb voluntari del Banc d'AlimentsVoluntaris del Banc d'Aliments de Navarra i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra.

Logo EActiVat