Responsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donació

Mercadona dona més de 4.500 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Badajoz

05 de agost de 2021
  • La companyia aferma la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de Badajoz entregant productes de primera necessitat, com arròs, llegums o cacau soluble.
  • La companyia, des de principi de 2021, ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de la regió més de 87 tones de productes i aliments.
  • Mercadona col·labora amb 5 menjadors socials de la Comunitat i, a més, amb els bancs d'aliments de Badajoz i de Càceres i altres entitats socials de la regió, i els dona suport.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19 i dona més de 4.500 quilos d'aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, per a ajudar els qui més ho necessiten.

Maribel Martín-Romo, directora de Relacions Externes de Mercadona a Extremadura, destaca que: ''La companyia, en el ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable i col·labora amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la regió. La situació d'excepcionalitat actual és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint".

D'altra banda, Carmela de Lope, gerent de la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, agraïx en nom dels 15.000 beneficiaris que atenen mensualment la implicació i generositat per part de Mercadona. "Per a la Fundació suposa un gran alleujament comptar amb la generositat de Mercadona en tot moment. Amb esta última donació ens permet ajudar a pal·liar les necessitats més bàsiques en la pròxima entrega mensual".

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. En particular, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és soci del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donacióResponsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donació.