Logo façana Mercadona

Mercadona dona més de 317 tones d'aliments en 2020 a entitats socials a Aragó

12 de febrer de 2021
  • La companyia va donar l'equivalent a 5.200 carros de la compra, un 52 % més que l'any passat.
  • Mercadona col·labora amb 9 menjadors socials, amb els 3 bancs d'aliments i amb més de 10 entitats aragoneses, i els dona suport.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 317 tones de productes en 2020 a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d'Aragó. Esta quantitat representa un augment del 52 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte a l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Estes donacions són l'equivalent a més de 5.200 carros de la compra i es fan a través de la col·laboració amb els bancs d'aliments de Saragossa, Osca i Terol, amb 9 menjadors socials i altres entitats socials i organitzacions benèfiques aragoneses.

A més, en 2020 Mercadona ha mostrat el seu suport amb donacions addicionals al llarg de l'any com les entregues fetes a Càritas i Creu Roja de Calataiud, Càritas Barbastre, Creu Roja Fraga, Creu Roja Alagó, Creu Roja Montañana, Patronat de Nuestra Señora de los Dolores, la Fundació La Caridad, Plena Inclusión i l'Associació Civitas de Saragossa, entre altres.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat