Entrega d'aliments de primera necessitat de Mercadona al Banc d'Aliments d'Àlaba

Mercadona dona més de 1.600 tones d'aliments en 2020 a entitats socials a Euskadi

08 de febrer de 2021
  • La companyia va augmentar un 21 % les donacions, respecte a l'any anterior, a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.
  • Mercadona col·labora diàriament amb els bancs d'aliments d'Àlaba, Biscaia i Guipúscoa i el menjador social vitorià Nuestra Señora de los Desemparados, als quals entrega productes de primera necessitat.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 1.600 tones de productes a entitats socials a Euskadi en 2020. Esta quantitat representa un augment del 21 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte de l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Estes donacions es duen a terme a través de la col·laboració diària amb els bancs d'aliments d'Àlaba, Biscaia i Guipúscoa i el menjador social vitorià de Nuestra Señora de los Desamparados.

A més, en 2020 Mercadona ha mostrat el seu suport amb donacions addicionals al llarg de l'any, com les entregues fetes al mes de març i abril a la Creu Roja als tres territoris bascos.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsable de Mercadona a Euskadi i del Banc d'Aliments d'Àlaba durant l'entrega d'alimentsJosé Andrés Gabilondo, vicepresident del Banc d'Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona a Euskadi.

Logo EActiVat