Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)

Mercadona dona a la Fundació San Lázaro 2,6 tones d'aliments de primera necessitat (Madrid)

02 de juliol de 2020
  • La companyia aferma la seua col·laboració amb entitats socials com la Fundació San Lázaro, i entrega productes de primera necessitat com ara llet, oli, arròs, llegums i pasta.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant l'excepcional situació ocasionada per la COVID-19 per a donar resposta a les necessitats ocasionades per esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint.
  • La companyia, fins hui, ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de la Comunitat de Madrid més de 280 tones de productes i aliments.
  • En 2019 la companyia va donar un total de 403 tones d'aliments de primera necessitat tan sols a la Comunitat de Madrid.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19. En este sentit, reactiva el seu procés de donacions amb les entitats socials de la Comunitat de Madrid amb les quals col·labora habitualment, i procedix a implementar noves mesures que garantixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'estes organitzacions.

José Antonio Rueda, director de Relacions Externes de Mercadona a Madrid, destaca que: ''La companyia, en el seu ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable i col·labora amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la Comunitat de Madrid, als quals va donar 403 tones d'aliments en 2019. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per la nostra part agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint".

Per la seua part, Francisco de Borbón y Escasany, duc de Sevilla, president de la Fundació de San Lázaro a Espanya, comenta que: "el coronavirus no ha sigut només una catàstrofe sanitària. L'entramat empresarial econòmic i social ha quedat danyat i amb això tota la societat espanyola. Sent conscients de les conseqüències econòmiques de la COVID-19, vam decidir plantejar-nos una assistència encaminada al repartiment d'aliments i material d'higiene, i hem denominat esta activitat Menjar és el Primer, ja que, efectivament, la pèrdua d'ingressos i treball de tantes famílies ens van fer decidir que esta activitat tinguera preferència sobre totes les altres en tot el que està relacionat amb la nostra voluntat de desenvolupar els objectius assistencials propis de la nostra institució. És molt important per a la Fundació San Lázaro poder comptar amb empreses compromeses, no solament amb la reconstrucció econòmica, sinó també la social. Esta aportació de Mercadona ens ajudarà, sens dubte, a donar més cobertura al col·lectiu de persones vulnerables perquè ningú es quede arrere i puguem tirar endavant tots, també els que pitjor ho estan passant”.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social comentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des del principi d'any la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 7.348 tones d'aliments,7.058 a Espanya i 291 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia, el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tindre en els processos de la companyia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els proveïdors totaler la conversió de residus en nous recursos.  A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid).

Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid).

Logo EActiVat