Campanya cítrics d'origen nacional

Mercadona comprarà 220.000 tones de cítrics d’origen nacional, un 10% més

10 de octubre de 2023
  • En la nova campanya de cítrics d'origen Espanya, que comença a l'octubre i culminarà a l'agost, la companyia comprarà mandarines, llimes i taronges a 24 proveïdors especialistes que mantenen relacions estables amb més de 2.800 agricultors de tota Espanya.
  • En la seua aposta per la fruita i verdura de proximitat, Mercadona comercialitzarà cítrics procedents de camps de Comunitat Valenciana, Andalusia, Regió de Múrcia, Catalunya i Canàries.
  • Tornen els cítrics d'origen nacional als supermercats, temporada que arranca a l'octubre amb l'arribada de la mandarina i la llima

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, inicia la campanya 2023/24 de cítrics d'origen nacional amb una previsió de compra de 220.000 tones, xifra que suposa un increment del 10 % respecte de la campanya anterior. La nova campanya arranca a l'octubre amb l'arribada de la mandarina i la llima origen Espanya, i a l'inici de novembre entrarà la taronja nacional progressivament a les nostres botigues.

La campanya nacional de la mandarina comença a l'octubre i finalitzarà al maig; la de la llima arranca també a l'octubre i durarà fins al juny, i la de la taronja s'iniciarà al novembre i s'allargarà fins al mes d'agost, segons les previsions. El compromís de Mercadona amb el sector primari és ferm i prioritza garantir relacions estables i transparents amb els més de 24 proveïdors nacionals, els quals, al seu torn, treballen amb més de 2.800 agricultors de tota Espanya.

Temporades de cítrics nacionalsDuració de les campanyes de cítrics d'origen nacional.

En la seua aposta per la fruita i verdura de proximitat, Mercadona comercialitzarà cítrics procedents de camps de Comunitat Valenciana, Andalusia, Regió de Múrcia, Catalunya i Canàries.

Foment del consum de cítrics i fruites i verdures de temporada per a una cistella equilibrada

L'empresa fomenta el consum de cítrics, així com del suc de taronja acabat d'esprémer de Mercadona, disponible en la secció de Fruita i Verdura en els tres formats d'envàs habituals: de 250 mil·lilitres, 500 mil·lilitres i 1 litre. Este servici, que va començar a implantar-se l'any 2016 en totes les botigues de la cadena, és un projecte que es va desenvolupar a través de la innovació conjunta entre Mercadona, el proveïdor especialista Zumex i els clients mateixos.

Els cítrics són rics en vitamines, minerals i antioxidants, i el seu consum contribuïx a mantindre una dieta equilibrada. Les taronges, mandarines i llimes, entre altres cítrics, són grans aliades per a completar una cistella de la compra equilibrada.

Mercadona dona suport a les campanyes del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el marc de l'estratègia #alimentosdespaña i la seua campanya d'"El país més ric del món". Així mateix, Mercadona defensa les pràctiques comercials justes i des de fa anys està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Este acord voluntari, que va suposar un pas més en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària a Espanya.

Llima d'origen nacional en MercadonaLlimes en la secció de fruita i verdura de Mercadona.

Campanya mandarines nacionalsMandarines en camp, d'origen nacional.