Alvocats en la branca d'un arbre

Mercadona compra 6.700 tones d'alvocat a proveïdors de les províncies de Màlaga i Granada

28 de juny de 2018
  • La companyia ha incrementat en més d'un 17,5 % les seues compres en esta campanya, que va començar al desembre i va finalitzar al principi de maig.
  • L'alvocat, subministrat per l'interproveïdor Frutas Montosa, s'ha comercialitzat en totes les botigues de la cadena a la Península i les Illes Balears.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i la verdura de proximitat ha impulsat que la cadena de supermercats haja comprat en la campanya actual més de 6.700 tones d'alvocat a productors de les províncies de Màlaga i Granada per mitjà de l'interproveïdor Frutas Montosa, xifra que representa un 17,5 % més que la campanya anterior.

Este increment és fruit de la compra de 4.400 tones d'alvocats per a granel i pack de 4 unitats, a més de 2.300 tones d'alvocats per a poder elaborar les terrines de guacamole, i d'esta manera es fa valer la fruita que, tot i que té calibres menys comercials per a la venda directa en la distribució, sí que és apta per a la indústria.

En esta campanya, que va començar al mes de desembre (quan la fruita va arribar als nivells òptims de maduresa i sabor) i va finalitzar a principis del mes de maig, Mercadona ha comercialitzat alvocat procedent de Màlaga i Granada en tots els supermercats de la cadena a la Península i les Illes Balears.

L'alvocat és un fruit molt versàtil que, pel seu sabor, permet una infinitat de combinacions a l'hora d'introduir-lo en diferents tipus de receptes: dolces, salades o picants. A més, oferix moltes propietats beneficioses per a l'organisme. Un dels beneficis més reconeguts és la regulació del colesterol gràcies a l'àcid oleic que té. L'alvocat aporta, a més d'aigua, proteïnes, carbohidrats, fibres, vitamines, minerals i una xicoteta proporció de sucre natural. Actua com una bona fruita antioxidant, ja que és ric en vitamina C i vitamina A.

L'any passat Mercadona va fer compres a proveïdors de la província de Màlaga per valor de 738 milions d'euros, xifra que supera en un 38 % la de l'exercici anterior gràcies, en gran manera, a la col·laboració amb interproveïdors i proveïdors especialistes per a satisfer i sorprendre "El Cap" (com internament la companyia denomina els seus clients) amb un assortiment adaptat a les seues necessitats.