Espàrrec amb IGP Navarra a Mercadona

Mercadona compra 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, un 200% més que la campanya anterior

16 de abril de 2019
  • L'espàrrec amb IGP Navarra està a la venda als establiments de Navarra, La Rioja, Euskadi, Valladolid, Burgos i Palència.
  • En els últims cinc anys Mercadona ha adquirit 36.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i la verdura de proximitat, ha fet que la cadena de supermercats compre 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, durant esta campanya, que ha començat a l'abril i acabarà al principi de juny. Això suposa un increment del 200 % respecte a la campanya anterior.

Així, en els últims cinc anys, Mercadona ha adquirit 36.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra i ha incrementat les compres d'este producte gradualment, en relació amb el seu creixement a Navarra.

Tan bona ha sigut la qualitat de la collita d'este espàrrec que, a més de les botigues de Navarra, està a la venda, actualment, als establiments de Mercadona a La Rioja, Euskadi, Valladolid, Burgos i Palència.

"Oferim als nostres clients un espàrrec fresc i pelat, a punt per a cuinar, valorat per la qualitat i per l'estalvi de temps que els suposa la seua preparació", explica Laura Arroyo, responsable de Compres d'espàrrec de Navarra.

Tot això reflectix la importància que Mercadona atorga a treballar conjuntament amb el sector primari, per a avançar cap a una Cadena Agroalimentària Sostenible. Per això, manté acords estables amb més de 9.000 agricultors, 5.500 ramaders i 12.000 pescadors.

Mercadona a Navarra

Mercadona té a Navarra 11 botigues situades: 3 a Pamplona (a l'av. de Gipuzkoa, av. de San Jorge i av. de Sancho el Fuerte) i 1 a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 604 persones, amb treball estable i de qualitat.

Durant 2019 acabarà de reformar tots els supermercats de Navarra per a adaptar-los al Nou Model de Botiga Eficient, que suposa un estalvi energètic de fins al 40 %, respecte a una botiga tradicional, i incorpora múltiples millores per a treballadors i clients. A més, la nova secció "A punt per a menjar", de menjar acabat de fer, estarà disponible en 5 supermercats navarresos al llarg de 2019.

A més, la companyia manté relació comercial amb 714 pimes d'esta comunitat i el 2018 ha fet compres a proveïdors navarresos per valor de 470 milions d'euros, un 19 % més que l'any anterior. Així mateix, ha invertit 8 milions d'euros a Navarra.

Dins de la seua responsabilitat social empresarial ha donat 206,7 tones de productes de primera necessitat gràcies a la col·laboració amb la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari París 365, l'escola taller d'Estella-Lizarra, el menjador solidari Villa Javier de Tudela i la llar San Francisco Javier de Tafalla.