Mapa proveïdors de cervesa nacionals de Mercadona

Mercadona amplia a 28 els seus proveïdors espanyols de cervesa amb noves referències artesanals

14 de agost de 2019
  • L'ampliació i especialització de l'assortiment ha suposat la compra de 90 milions de litres més de cervesa espanyola en passar de sis proveïdors nacionals a vint-i-huit en només un any.
  • Destaca la incorporació en els últims mesos de cinc nous especialistes: 15&30, d'Andalusia; Barcelona Beer Company i Cervezas Tibidabo, de Catalunya, i Mica i Kadabra, de Castella i Lleó.
  • La transformació de la categoria amb noves cerveses artesanals i sabors locals que complementen les varietats més tradicionals ha suposat per a la cadena passar a oferir fins a 70 opcions diferents de cervesa.
  • Amb l'objectiu de tindre els millors proveïdors especialistes per a adaptar contínuament el seu assortiment als gustos locals i cobrir la màxima quantitat de necessitats.

Mercadona, empresa de supermercats físics i de venda online, ha reforçat la seua categoria de cerveses amb l'ampliació del nombre total de proveïdors de cervesa que té de 7 a 40, entre nacionals i internacionals, i amb la incorporació, entre altres, de nombrosos proveïdors locals de cervesa artesanal. La companyia va decidir ampliar i especialitzar la categoria de cerveses en 2017 després de captar que alguns dels seus clients no trobaven solucions a certes necessitats en els lineals de la companyia. Per a això, va iniciar un treball de coinnovació amb més de 1.000 clients que li ha permés, després de més d'un any de treball, actualitzar esta categoria incrementant la qualitat de les cerveses bàsiques (Suau, Clàssica, Especial i Sabor a Sud), combinats i sense alcohol, i oferint solucions específiques a necessitats concretes per mitjà de l'especialització (especialitats). Este treball de millora ha significat, a més, optimitzar l'oferta en el lineal i aconseguir una millor adaptació a les necessitats locals, ja que els “Caps” (com Mercadona anomena internament els clients) de Mercadona valoren la procedència i la proximitat del producte.

Esta aposta, sumada a la consolidació de les varietats més tradicionals, en les quals també s'ha millorat la qualitat, ha permés donar un impuls a la categoria que s'ha vist reflectit, consegüentment, en el volum de compres. Així, per exemple, durant els últims dotze mesos ha comprat 90 milions de litres de cervesa nacional més, fins a arribar als 240 milions. Este volum s'ha traduït, paral·lelament, en un increment de les compres de matèria primera del camp espanyol per part dels seus proveïdors que, en el cas de l'ordi, ha augmentat en 14 milions de quilos més que en 2017.

Mercadona, que actualment treballa amb 40 fabricants de cervesa, ha passat de treballar amb sis cerveseres espanyoles i una francesa a fer-ho amb vint-i-huit cerveseres nacionals (Mahou, Heineken, Damm, Estrella Galicia, La Zaragozana, Compañía Cervecera de Canarias, Font Salem, Tyris, La Sagra, Arriaca, La Virgen, Birra & Blues, Alegría, Premium Beers, Gara, Mulhacén, Nazarí, Rosas, Alma Turdetana, Gaitanejo, Domus, La Salve, 15&30, Tibidabo, Barcelona Beer Company, Mica, Kadabra i Toro) i dotze proveïdors internacionals (Saint Omer, Martens, Birra Castello, Krombacher, Bavaria, Asahi, Société des Boissons du Maroc, Brasserie Licorne, Haacht, Marston's, Frutapac i Gmodelo).

Destaca la incorporació en els últims mesos d'un nou proveïdor andalús, 15&30, així com de dos proveïdors catalans, Barcelona Beer Company i Cervezas Tibidabo, i dos proveïdors castellanolleonesos, Mica i Kadabra.

Mapa proveïdors nacionals de cervesa de MercadonaProveïdors nacionals de cervesa de Mercadona.

Sorprendre “El Cap”

Per mitjà del model de coinnovació de Mercadona i la col·laboració amb els proveïdors totaler, hui s'oferixen noves solucions i nous sabors com les diferents varietats de cervesa: sense gluten, radler 0,0, de blat, doble malta, reserva, torrada, pale ale, IPA i artesanes. A més, s'ha millorat la qualitat buscant les millors matèries primeres i apostant per una elaboració més natural i sense additius.

La transformació de la categoria ha suposat per a la cadena passar a oferir fins a 70 opcions diferents de cervesa, un assortiment més complet, especialitzat i original que els clients reconeixen.

Lineal de cerveses a les botigues de MercadonaLineal de cerveses en Mercadona.