Nova secció de perfumeria dels supermercats Mercadona

Màlaga – Mercadona obri una nova botiga eficient en la ciutat

20 de novembre de 2017
  • El nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • Aquesta nova obertura a Màlaga ha suposat una inversió de més de 3 milions d'euros i la creació de 20 llocs de treball estables i de qualitat.

Mercadona obri hui un nou supermercat a Màlaga capital, concretament en l'avinguda Sta. Rosa de Lima, 20. Aquest supermercat, que obri amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona i en la construcció del qual han participat 12 proveïdors que han donat ocupació a 258 persones durant la fase d'obra, presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients. Aquesta obertura ha suposat una inversió de més 3 milions d'euros i la creació de 20 llocs de treball estables i de qualitat.

La nova botiga eficient de Mercadona a Màlaga compta amb una superfície de sala de vendes de 1.696 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasament i una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de taules tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09.00 a 21.30 hores, i disposa d'un aparcament de 152 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Màlaga

Mercadona manté la seua xarxa de 88 supermercats en la província de Màlaga, després del tancament del supermercat a Puerto de la Torre per no complir amb els atributs estandarditzats per la companyia per a la satisfacció dels seus Caps i treballadors. Mercadona va crear el passat any 40 nous llocs de treball estables i de qualitat. Les compres de la companyia a proveïdors de Màlaga van ascendir a 535 milions d'euros, xifra que supera en un 3% la de l'exercici anterior. Pel que fa a la inversió conjunta de Mercadona i els fabricants interproveïdors, a Màlaga va superar els 25 milions d'euros l’any 2016.