Nou carro de Mercadona amb l'entrada a una tenda de fons

Madrid – Mercadona incorpora el seu nou Model de Botiga Eficient en dos centres de la Comunitat

27 de novembre de 2017
  • Es tracta d'una nova obertura, a Villaviciosa de Odón, que ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros, i compta amb una plantilla de 36 treballadors, amb ocupació estable i de qualitat. En la seua construcció han participat una mitjana de 90 proveïdors, que han donat ocupació a més de 140 persones durant la fase d'obra. Aquesta obertura suposa el tancament del supermercat que Mercadona tenia en la carretera Móstoles-Villaviciosa, en aquesta localitat.
  • A més, es reobri després d'una reforma integral la botiga que Mercadona té a San Agustín de Guadalix, que ha suposat una inversió d'1,4 milions, amb la participació de 30 proveïdors que han donat ocupació a més de 130 persones durant la fase de reforma. A més de garantir la plantilla anterior, Mercadona ha generat 10 nous llocs de treball, estables i de qualitat, addicionals.
  • Aquest nou model de supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.

Mercadona inaugura hui dos nous supermercats en la Comunitat de Madrid, concretament  una nova obertura al camí Bispo, núm. 1 a Villaviciosa de Odón i una reobertura després de la reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, al carrer Félix Rodríguez de la Fuente, núm. 4 a San Agustín de Guadalix. Ambdues obertures han suposat una inversió global de 4,8 milions d'euros i la participació de 120 proveïdors, que han donat ocupació a un total de 270 persones durant la fase de reforma. Els supermercats presenten un disseny renovat que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

Les dos noves botigues eficients de Mercadona a Madrid compten amb una superfície de sala de venda de 1.643 i 1.658 metres quadrats respectivament i disposen d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposten per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenten novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposen d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca i especialitats de sushi, entre altres novetats. 

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou model de supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposen de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest nou model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura dels supermercats és de dilluns a dissabte, de 9 a 21:30 hores i disposen d'aparcament per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online.

Amb aquestes noves obertures, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona en la Comunitat de Madrid

Amb la posada en marxa d'aquests dos supermercats, Mercadona manté la seua aposta decidida per la Comunitat de Madrid, on compta, al tancament de l'any 2016, amb 179 tendes i una plantilla de 9.760 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat. Així mateix, la companyia manté relació comercial amb 347 pimes d'aquesta comunitat i realitza compres a proveïdors d'aquesta comunitat per valor de 1.469 milions d'euros.

Ubicació del nou supermercat eficient de Mercadona a Villaviciosa de Odón (Madrid):

 

Ubicació del nou supermercat eficient de Mercadona a San Agustín de Guadalix (Madrid):