Exterior botiga Mercadona a Paseo de la Habana a Madrid

Madrid - Mercadona inaugura una nova botiga eficient a la capital

21 de octubre de 2021
  • La nova botiga comporta la creació de 43 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • Esta nova botiga eficient presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l'àmbit mediambiental com en el tecnològic i de servici, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.
  • El nou supermercat ha comportat una inversió de 4,5 milions i en la construcció han participat 40 proveïdors, que han donat faena a més de 250 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura hui un nou supermercat eficient a Madrid, concretament al Paseo de la Habana, 10. Este supermercat, que obri amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, que reforça l'excel·lència en el servici i optimitza l'acte de compra dels seus clients, presenta millores de les quals es beneficien tant els "Caps" (clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a dur-ho terme, este nou supermercat presenta novetats en totes les seccions. Per exemple, disposa d'una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servici de suc de taronja acabat d'esprémer, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, o una nova exposició en la pescateria per als productes de petxina, entre altres novetats.

Secció de Fruita I Verdura de la nova botiga de Mercadona a MadridSecció de Fruita i Verdura a la botiga eficient de Mercadona de Paseo de la Habana a Madrid.

Així mateix, en esta botiga s'incorpora la nova secció "A Punt per a Menjar", que disposa d'un total de 35 plats diferents. Totes estes opcions se servixen en envasos fabricats amb materials naturals, com la canya de sucre (material compostable), el cartó o el paper.

A més, el supermercat Paseo de la Habana, 10 disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble envidrat que evita corrents d'aire, uns corredors més amplis, una àrea de descans a la mateixa botiga amb cadires i taules on els "Caps" poden consumir el plat acabat de preparar i acompanyar-lo amb begudes fredes i café calent, i un nou model de carro de la compra i també de carro tipus cistella molt més ergonòmics i lleugers.

Esta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.811 metres quadrats i té un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Així mateix, aposten per espais diàfans amplis que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

En la construcció d'esta nova botiga eficient de Mercadona han participat 40 proveïdors que han donat faena a 250 persones durant la fase d'obra.

Tecnologia i ergonomia per als treballadors i treballadores de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, este nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats tinguen més comoditats en els moments de descans, així com un menjador més equipat i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

A més, esta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament, per mitjà de la integració d'una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; la qual cosa facilita l'autogestió de cada supermercat i agilitza els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substituïxen el paper per a fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribuïx a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

En l'àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, gràcies a la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, i s'han optimitzat els materials i la grossor de les parets i els sostres, i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d'un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

L'horari d'obertura d'este supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online a través de la pàgina web www.mercadona.es

Amb esta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la coneguda política comercial SPB (sempre preus baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consistix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabrique el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament de 2020, Mercadona havia invertit més de 1.500 milions d'euros, tant per a la reforma com l'obertura de nous supermercats amb este nou model de botiga.

Mercadona a la Comunitat de Madrid

Mercadona va crear 595 nous llocs de treball estables i de qualitat, i va finalitzar l'exercici amb una plantilla formada per 11.410 persones en esta comunitat autònoma. A més, en 2020, la inversió de la companyia va ascendir a 172,5 milions d'euros destinada a contribuir a l'activació econòmica de la regió, i pel que fa a les compres a proveïdors de la zona, on col·labora aproximadament amb 58 Proveïdors Totaler, van ascendir a 2.334 milions d'euros.

Així mateix, la companyia manté un compromís social amb els veïns i veïnes de les zones en les quals té presència i activitat, i, en el cas de la Comunitat de Madrid, l'exercici passat va donar 870 tones de productes de primera necessitat a un total de 17 menjadors socials i entitats benèfiques, un 115 % més que en 2019.

Façana de la botiga de Mercadona a Paseo de la Habana a MadridSupermercat Mercadona de Paseo de la Habana a Chamartín (Madrid).