Fruiteria del nou Model de Botiga Eficient de Mercadona.

La Rioja – Mercadona reforma amb el nou Model de Botiga Eficient un supermercat a Logronyo

11 de setembre de 2017
  • La botiga situada a l’avinguda de la Paz, la primera que es va obrir a La Rioja a 1993, reobri després d'una reforma integral amb una inversió de més de 900.000 euros i amb la participació de 72 proveïdors, que han donat ocupació a més de 221 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest supermercat, el primer amb el nou Model de Botiga Eficient a La Rioja, està completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients i aconsegueix un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.

Mercadona reobri hui el seu supermercat situat al número 57 de l'avinguda de la Paz, a Logronyo, després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió de més de 900.000 euros i la participació de 72 proveïdors que han donat ocupació a 221 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat, el primer que es va obrir a La Rioja, a 1993, és també el primer de la comunitat a comptar amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, que presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Logronyo compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca i una màquina de suc de taronja acabat d’esprémer.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, i dos nous models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 53 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+I en noves millores informàtiques.

Mercadona a La Rioja

Mercadona manté la seua aposta decidida per La Rioja, on compta amb 9 tendes (5 a Logronyo i 1 a Alfaro, Arnedo, Calahorra i Haro) i una plantilla de 495 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat.

A més, la companyia manté relació comercial amb 805 pimes i l’any 2016 va realitzar compres a proveïdors de La Rioja per valor de 326 milions d'euros, un 8% més que l'any anterior. L'aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat ha fet que, durant l'última campanya, compre més de 176.000 quilos de coliflor de Calahorra.

Dins de la seua responsabilitat social corporativa ha donat 88,6 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de La Rioja i el menjador social Cocina Económica de Logronyo.