Enquesta hàbits de consum 2021

La Mesa de Participació d'Associacions de Consumidors presenta els resultats de l'Enquesta sobre hàbits de compra i consum 2021

01 de desembre de 2021
  • Els resultats de l'enquesta es basen en l'opinió de 3.500 famílies de tota Espanya durant el primer semestre de 2021.
  • Els resultats conclouen que el consumidor espanyol vol ser sostenible, però no a costa del pressupost, i que la qualitat és un dels factors més importants a l'hora de triar el producte i l'establiment.
  • Mercadona forma part de la Mesa de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) juntament amb les confederacions i federacions d'associacions i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE.

La Mesa de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) ha presentat els resultats de l'Enquesta sobre hàbits de consum 2021, en la qual han participat 3.500 famílies de tot el territori nacional. El sondeig el va fer, durant el primer semestre de 2021, l'MPAC, el grup de treball format per confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECUFUCIUNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona.

Vídeo en espanyol

Un dels principals objectius d'enguany era saber el grau de coneixement, compromís i implicació dels consumidors espanyols sobre sostenibilitat. Els resultats revelen que el consumidor està a favor de la sostenibilitat, però no a qualsevol preu. El 93 % dels enquestats reconeix que els hàbits de compra i consum de la població tenen impacte ambiental.

La consciència ambiental és cada vegada major i la societat es mostra favorable al reciclatge i a la separació de residus. Així mateix, els resultats conclouen també en l'augment real de la preocupació i l'actitud combativa contra el desaprofitament alimentari.

Document en espanyol

 

Encuesta Hábitos de Consumo 2021

Descargar

 

Principals resultats

Estos són els principals resultats de la 6a Enquesta sobre hàbits de consum:

  • Es recorre més als aliments funcionals per a complementar la dieta.
  • Augment en el nombre d'enquestats que asseguren no buscar informació en l'etiquetatge i consideren necessari una millora de l'etiquetatge.
  • El consumidor coneix la diferència entre data de caducitat i la data de consum preferent, però el 59 % dels enquestats confessa consumir productes una vegada superada la data de caducitat.
  • Augment de la confiança en el comerç online, si bé encara no està consolidada.
  • Sis de cada deu enquestats no se sent vulnerable per a exercir els seus drets com a consumidor en condicions d'igualtat.
  • El consumidor atorga una gran importància a la qualitat per damunt de la proximitat i del preu.

Sobre l'MPAC

La Mesa de Participació (MPAC) és un fòrum de debat i grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona. Fundada l'any 2014, l'MPAC es reunix periòdicament amb la finalitat de debatre sobre temes d'actualitat, noves tendències i hàbits de consum, i amb l'objectiu de proposar solucions conjuntes en l'àmbit del consum i d'establir llaços d'unió entre l'Administració, els consumidors i l'àmbit empresarial.