Cartell Enquesta hàbits de consum 2019

La Mesa de Participació presenta els resultats de l''Enquesta hàbits de compra i consum 2019'

21 de novembre de 2019
  • La Mesa de Participació, grup de treball constituït per les associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCIUNAE i CAUCE i Mercadona, presenta l''Enquesta hàbits de compra i consum 2019'.
  • Els principals resultats conclouen que ens trobem davant d'un consumidor preocupat per la seua salut, sensible amb el desaprofitament d'aliments i respectuós amb el medi ambient.
  • El sondeig analitza els hàbits de compra i consum de 3.300 consumidors per a descobrir com estan evolucionant els hàbits de compra i consum de la població espanyola.

Vídeo en espanyol:

La Mesa de Participació ha presentat els resultats de l''Enquesta hàbits de compra i consum 2019' en la qual han participat 3.300 famílies de tota Espanya amb l'objectiu de descobrir com estan evolucionant els hàbits de compra i consum de la població espanyola. L'enquesta ha sigut realitzada pel grup de treball format per federacions i confederacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona.

La seua missió és conéixer, formar i informar el consumidor a través de la promoció d'accions que afigen valor i permeten la protecció del consumidor. Això és possible gràcies a les reunions periòdiques en què el grup de treball s'encarrega de debatre sobre temes d'actualitat, noves tendències i hàbits de consum.

Este estudi, que s'elabora des de fa quatre anys, ha acumulat quasi 11.000 consumidors enquestats gràcies als quals vam descobrir en 2015 un consumidor més eficient i exigent, preocupat per la seua salut, i més solidari i responsable. Un any després, part dels hàbits de consum van canviar per la situació econòmica i es va detectar una major necessitat de formació alimentària. En 2017 va destacar el rol tecnològic, promogut per un consumidor atrevit amb el mercat on line però amb marge de millora en l'àmbit d'hàbits alimentaris. I l'any passat, l'estudi va concloure que el consumidor era més prudent i cada vegada està més conscienciat socialment amb l'entorn.

Principals conclusions del perfil del consumidor actual

Enguany, tenint en compte les variables de gènere, edat, nivell d'estudis, àmbit de residència i nombre de membres per unitat familiar, i després de l'anàlisi dels resultats a les 48 preguntes de l'enquesta, la Mesa de Participació conclou que el consumidor és:

  • Eficient. El 58 % dels consumidors han canviat els seus hàbits de compra i consum.
  • Reservat. El 66 % tria el supermercat com a lloc habitual de compra.
  • Intel·ligent El 64 % diu no estar influenciat per les xarxes socials.
  • Crític en la lectura d'etiquetes. El 58 % considera els ingredients (53 %), la data de caducitat (40 %) i l'origen (3 %) com els elements més importants.
  • Amb necessitat de formació: el 28 % no diferencia entre 'data de consum preferent' i 'data de caducitat'.
  • Preocupat per la seua salut. El 68 % considera els seus hàbits alimentaris saludables.
  • Informat El 49 % considera disposar d'informació suficient sobre alimentació.
  • Sensible amb el desaprofitament d'aliments. El 95 % pensa que el desaprofitament d'aliments és un problema important i el 54 % considera que la responsabilitat en el desaprofitament d'aliments és compartida per tota la societat.
  • Respectuós amb el medi ambient: el 82 % separa residus, el 76 % reutilitza bosses de plàstic i el 67 % usa bosses multiusos.

Este estudi correspon a 4 àrees: hàbits de compra i consum; decisió de compra, factors i noves tendències; etiquetatge dels aliments i hàbits saludables; i responsabilitat social en els hàbits de producció i de compra.

Document en espanyol:

Principals resultats de l''Enquesta hàbits de compra i consum 2019'Principals resultats de l'Enquesta hàbits de compra i consum 2019'.