Nou logo de Mercadona il·luminat i nous carros ergonòmics

Illes Balears – Mercadona obri un nou supermercat eficient a Palma (Mallorca)

01 de desembre de 2017
  • Aquesta botiga reobri després d'una reforma integral amb una inversió d'1,9 milions d'euros amb la participació de 34 proveïdors, que han donat ocupació a més de 215 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • A més de garantir la plantilla anterior, Mercadona ha generat 5 nous llocs de treball estables i de qualitat addicionals.

Mercadona reobri hui un nou supermercat a Palma (Mallorca), concretament entre el c/ General Riera, 20 baixos esq. i el c/ Pare Bartolomé Pou, 41 baixos esq., després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió d'1,9 milions d'euros i la participació de 34 proveïdors que han donat ocupació a 215 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Palma compta amb una superfície de sala de vendes de 1.570 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, una màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca, un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasament, una nova secció de forn amb llescadora de pa o pastisseria refrigerada, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a les Illes Balears

Mercadona compta amb 49 supermercats que desenvolupen la seua activitat a Mallorca, Menorca i Eivissa que proporcionen ocupació estable i de qualitat a una plantilla de 2.223 persones i durant 2016 es van crear 108 nous llocs de treball fix en les illes.

D'altra banda cal destacar la inversió conjunta de Mercadona i els seus fabricants interproveïdors de les Illes Balears, que va superar els 12 milions d'euros l'any passat.