Fachada dun dos novos supermercados eficientes de Mercadona.

Huelva - Mercadona incorpora el seu nou Model de Botiga Eficient després de reformar un dels seus supermercats

26 de maig de 2017
  • Aquesta botiga a Huelva Port reobri després d'una reforma integral amb una inversió de 2,1 milions d'euros i la participació de 25 proveïdors, que han donat ocupació a més de 124 persones durant la fase de reforma.
  •  Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • Les compres de Mercadona a la província de Huelva augmenten un 8%, fins als 248 milions d'euros.

Mercadona reobri hui un nou supermercat a Huelva, concretament a l’avinguda Molino de la Vega, després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió de 2,1 milions d'euros i la participació de 25 proveïdors que han donat ocupació a 124 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Huelva compta amb una superfície de sala de vendes de 1.756 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda, amb nous colors i materials tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions      

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, màquina de suc de taronja recentment espremut, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben: la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 83 places cobertes i 95 exteriors per a facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a açò, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+I en noves millores informàtiques.

Mercadona a Huelva: Balanç 2016

Mercadona compta amb 19 tendes i una plantilla de 848 treballadors amb ocupació estable i de qualitat a Huelva, província en la qual, durant el passat exercici, es van crear 33 nous llocs de treball. Mercadona no solament recompensa l'esforç de les seues treballadores i treballadors amb un salari que s'ha mantingut per damunt de la mitjana del sector (el salari mínim brut d'entrada és de 1.297 euros/mes), sinó que també comparteix els beneficis obtinguts per mitjà de la seua política de retribució variable i, en el seu compromís amb el benestar dels treballadors, la companyia ha seguit apostant per la conciliació familiar i laboral. En el cas de Huelva, 31 mares treballadores van optar l’any 2016 per allargar en 30 dies els quatre mesos de baixa maternal establits legalment.

Així mateix, l'aposta de Mercadona pel sector agroalimentari de Huelva ha tornat a ser una constant. El passat exercici, les compres de la companyia a proveïdors de Huelva van ascendir a 248 milions d'euros, un 8% més que l'any anterior. Respecte a la inversió dels fabricants interproveïdors a Huelva, es va aconseguir la xifra de 3,84 milions d'euros l’any 2016.